Преглед на урок

Реалистична водна повърхност

Реалистична водна повърхност




Коментарите на преводача са в италик, урока е поднесен в малко по сбит вид от руския вариант, но не докопах английския.

Малко теория, по-сбитичко, щото и на сайта нямаше инфо:

Създаване на реалистична водна повърхност във Photoshop – това е задачата ни, благодарение на изкривеното отражение на околната среда водата изглежда течна. Заместващ филтър – превъзходен инструмент е за тези които искат да създадат това изкривяване (по-надолу става ясно кой е, а още по-нататък от къде е и за какво се бори).
Заместващият филтър „премества пиксели” от изображението съгласно значението на яркостта в картата на смесване. Можете да използвате кой да е .psd файл като карта на смесване (стига той да е запазен с "Maximize compatibility"). От палитрата с каналите взимате 1-ви и 2-ри канал на файла, за хоризонтално и вертикално смесване съответно. Всеки канал е черно-бяло изображение. Средно сивото (яркост 128 ) не носи нищо в канала. По-тъмните значения изменят изображението в положителна посока (в координатата Adobe), по-ярките в отрицателна. Количеството смесване може да се управлява отделно. По скалата значение (стойност) от 100 на смесване, измерено в пиксели е равно на 128 минус яркостта от картата на смесване. Например, белия пиксел изменя пиксела в изображението така 128 - 255 =-127 за съответстващия пиксел.

Този урок показва как да създадем относително проста карта на смесване и с нейна помощ да създадем водна повърхност. Този способ не изменя височина на вълни и разстояния, той дава добър резултат когато водата е спокойна и нейната повърхност не е пресечена от други елементи.

Толкова от теорията.
--------------------------------------------------------------------------------

Част 1: Създаване на картината за смесване.

Започваме със създаване на изображение в което яркостта представлява висока повърхност, а сянката ниска. Измененията в това изображение ще управляват размера и формата на вълните. Започваме изображение което създава малки вълни.

- Създаваме нов файл в режим RGB 1000*2000 пиксела.
- Прилагаме Filter > Noise > Add Noise... с такива настройки:
Amount: 400%
Distribution: Gaussian
Monochromatic
Натиснете OK.
- След това Filter > Blur > Gaussian Blur... с радиус от 2,0 pixels.



Използваме резултата от предишната стъпка релефна карта за създаване наклона на водната повърхност, отделно в канал 1 и канал 2. Канал 3 може да го направите невидим, той не засяга заместващият филтър.

- Изберете канал 1 в палитрата с каналите.

- Приложете Filter > Stylize > Emboss... с настройки:
Angle: 180°
Height: 1 pixels
Amount: 500 %

- Изберете канал 2.
- Отново филтъра Emboss, но с Angle: 90°.



Сега трябва да променим перспективата. Разтягането на основата понижава хоризонта. За да разширим водната повърхност по целия хоризонт, би трябвало да разтягаме безкрайно, но ние не трябва да правим това. Разтягане около 3000% е напълно достатъчно. Перспективното разтягане работи между 0 и 700%, (с CS2 съм и го направих с една трансформация, не съм пробвал с други версии но първо опитайте наведнъж, и ако не става, тогава гимнастиките отдолу) затова разтягаме два пъти по 600. Получаваме 3600%.

- Отворете фоновия слой.
- Изменете мащаба на изображението и използвайте Edit > Transform > Perspective. Дърпате един от ъглите на основата в страни, на ширина 600 % и натиснете Enter..
- Натиснете комбинацията Ctrl+A / Command+A. (Win/Mac)
- Натиснете Ctrl+Shift+T / Command+Shift+T, за да трансформирате още един път.



Още един път трансформирайте така, че да получите квадрат, при мен стана 1000*1000 пиксела.
- Направете селекция на слоя с Crtl+ клик по слоя, следва Image > Crop.

В действителност вълните дават обърнато изображение. В резултата хоризонталното изображение се намалява в далечина. При вертикалното промяна няма. Сега сме длъжни да коригираме канал 2, при който перспективата даде едно струпване в далечина към хоризонта Използваме Motion Blur, за да го оправите.

(пробвах го и без дадените отдолу корекции на каналите пак става, но отпада контрола върху горната част на водата непосредствено до хоризонта, сякаш там се появява повече вятър)

Първо регулираме канал 1:

- Изберете канал 1.
- Натиснете Q, така превключвате в Quick Mask Mode.
- Градиент от бяло към черно го пускаме от горе на долу, така създаваме градиент на маската.
- Натиснете Q за изход от Quick Mask Mode. Сега имаме селекция от градиента.
Заливаме със средно сиво (яркост 128).



Ако се чудите (и аз се чудих) какво е това сиво , та средно, та с яркост 128 , е те това е :



Сега същото с канал 2:

- Изберете канал 2.
- Отново същото, но нека градиента да е по къс, само по горната част на канала, ето така:




Ето така трябва да изглежда със закрит син канал, третият с който не работим.



- Съхранете в .psd с "Maximize Compatibility".

Ако искате вашите файлове винаги се съхраняват с "Maximize Compatibility", изберете Edit > Preferences > File Handling > Maximize PSD File Compatibility.

--------------------------------------------------------------------------------

Част 2: Създаване на водната повърхност

Ще създадем езеро в тази долина.





В началото създаваме „плоско” отражение, което ще обработим по късно с заместващия филтър.
- Определете къде трябва да е хоризонта. Изтрийте всичко под тази линия и копирайте в нов слой. Това ще е слоя с отражението. Увеличете документа надолу, ако е нужно, за да създадете място за работа по отражението.
- Ротирайте вертикално и го наместете да се слее под горния слой.



Около хоризонта почти 100 % светлината се отразява от водната повърхност. При по големи ъгли отразяването се изменя. Това влияе на цвета на водата. Цветът е тъмносин или тюркоазен, ако водата е чиста.

- Създайте нов слой под слоя с отражение то и го свържете с него.
- Залейте слоя зад отражението с цвят по желание. (може да го измените после с Hue/Saturation)
- Добавете маска към слоя с отражението. Пуснете черно-бял градиент под хоризонта както е показано тук:



Сега можем да добавим малко вятър. Преди да прибавим картата на смесване, прилагаме Motion Blur, Който имитира ефекта от малки вълни на разстояние. Стойността на Motion blur зависи от размера на изображението ни и ефекта на вятър който искаме да получим.

- Изберете слоя с отражението и след това Ctrl+клик / Command+клик по маската на слоя, за да направите селекция от градиента..
- Блокирайте прозрачните пиксели с кликане на малкото шахматно изображение в палитрата на слоевете.
- Сега прилагаме Filter > Blur > Motion Blur... Angle: 90°. Стойността на Distance установете сами.
- Повторете -> Motion Blur Ctrl+F / Command+F.
- Разблокирайте прозрачните пиксели и свалете селекцията (Ctrl+D) .



Сега е момента да приложим картата на смесване. Тя се разтяга или свива в съответствие със селекцията. Неголямо смесване е напълно достатъчно, за да изглежда водата ни течна. Правилното количество смесване зависи от размера на изображението и височината на вълните.

- Използвайте Transform, за да увеличите слоя на отажението до около 400% настрани.
- Ctrl-клик / Command-клик по иконата на слоя с отражението, за да направим селекция .
- Filter > Distort > Displace... Въведете величините на смесване. Стойността на смесване по хоризонталата трябва да е около 50% от смесването по вертикалата. Изберете и "Stretch To Fit" и "Repeat Edge Pixels".
- Намерете картата на смесване която направихме в първата част и натиснете "Open",за да я приложите.
- Махнете селекцията и намалете слоя до 25 % (или колкото прецените) чрез Transform.



Сега действително изглежда като вода. Забележете, че маската също е изменена , тъй като е свързана със слоя. Тя въздейства на видимостта на смесването.

Можем да направим малко заключителни настройки, са да завършим изображението.

- Направете маска на слоя, след това Levels и придвижете до 240 равнището на бялото. Това е за да направим повърхността по-прозрачна към хоризонта, ако можете използвайте другите плъзгачи, за да придадете повече реалистичност.



- Накрая, ако се налага изрежете изображението по краищата в случай, че има дефекти от филтрите.



Ето и моя резултат. Те тва е новото езеро, а там отсреща трябва да виждате Мусала :)



Ако урокът ви допада, споделете го в Twitter и Facebook или го запазете в Delicious.




Урокът е добавен от: nevelin
Източник: http://demiart.ru/

Коментари

Arni

много готино;]

Shackus

Много добър пример мисля да го прпобвам въпреки че съм начинаещ:)

ShadowSoul

Амаааа супер е тфа :О

fena

Респект за този, който е написал урока от мен!

LiRiX

Найстина много добро :) Браво превеждащия и на автора ;)

FLyFLu

Афф да ме извиняват тия дет са писали туториала ,ама е адски неразбран .на места четох по 5 пъти до като схвана за кво става съпрос.Не съм начинаеща,обаче най-много мразя хубави туториали и гадно написани уроци ..това е ..ако някой е получил нещо сполучливо ..браво ..аз не успях

Bra1nSicK

"Още един път трансформирайте така, че да получите квадрат, при мен стана 1000*1000 пиксела." Ако ми кажете как да го трансформирам така, че да се получи кфадрат...

nevelin

Слагаш един водач по средата на документа. Тъй като височината ти е 2000, той си снапва на 1000. След това с трансформация повдигаш до водача. След това вече кропваме както е описано.

Снапването се пуска от View->Snap.

Въпреки желанието ми, няма как да разяснявам всяка стъпка с подробности. Аз също съм го чел доста, но след като го схванах, изпълнявам финта за не повече от 3-4 минути, със се селкциите. Картата за смесване си я запазете за целта. Макар, че и тя се прави за толкова...

Ceco_the_magnificent

абе т'ва е супер, прилича на снимка а всъшност е направено на фотошопа!!!!!!

DJ Valantine

Прекрасно!

mariq_m3

супер е!!!! ето и моят опит, въпреки , че мисля, че не се получи много добре. Урока е малко сложен... :) с всеки следващ урок виждам, че имам все повече за учене :)

http://img79.imageshack.us/img79/7750/vodnapovarhnostno3.jpg

rado_technology

жалко урока е хубав но така некадърно написан ,жалко ас също не успях да получа точно това което трябва .Работата не е само да преведес урока уи да го метнеш за да отчетеш дейнос ами пооправете го малко да му мяса .

rado_technology

работата не е само да го преведем и да го метнем за да очетем дейност ,ами седни и го допълни много хора ще ти бъдат благодарни .Не постигнах желания резолтат

zaratan4o

В какъв смисъл Създайте нов слой под слоя с отражение то и го свържете с него. да ти merg-на ли ?

zaratan4o

Тая част немога да я направа нещо
- Създайте нов слой под слоя с отражение то и го свържете с него.
- Залейте слоя зад отражението с цвят по желание. (може да го измените после с Hue/Saturation)
- Добавете маска към слоя с отражението. Пуснете черно-бял градиент под хоризонта както е показано тук:

zaratan4o

проблема е че се запялва с цвят над хоризонта аре хелп плс

maqpen4eva

свързване на 2 слоя: избираш ги едновременно в панела Layers, с десен клик от менюто избираш Link Layers , докато са свързани можеш да ги местиш едновременно, когато не трябва да се сливат се прилага този метод, може и да ги групираш вместо това!
За да залееш само тази част, която искаш, трябва да я селектираш преди това: Ctrl+клик по малкото изображение в панела Layers
Този урок е за напреднали!

zaratan4o

Абе нестава бе много умния права си сичко както си пише и като сложа градиент става не както трябва сложил съм леар маск

kronosi

Браво nevelin избрал си много хубав урок евала на автора наистина професионално
боравене с фотошоп много неща научих от урока благодаря.

zaratan4o

kronosi аре ако имаш скай п ми го кажи плс да вида къде греша

nevelin

Не трябва да се запълва с цвят. Градиента се прилага при активна маска, тоест влияе върху нея. И се пуска върху тази част от слоя в която е отражението, тоест долната половина, от хоризонта надолу, така маската ще повлияе на отражението, като го прави все по-малко видимо надолу (наблизо).
Така се създава илюзията, че наблизо вместо отражението виждаме водата.

maqpen4eva вече го е разяснила.

kronosi

Ето моя опит

http://i209.photobucket.com/albums/bb16/kronosi/moiaopit.jpg

при стъпката дето трябва да стане квадрат не се получи но направих друго

kronosi

zaratan4o значи мисля,че проблема е там маската към слоя е Векторна маска ,а не (леар маск)
Успех

nevelin

Мне , не мислиш. Маската не е векторна, а обикновена растерна - layer mask.

А като пуснеш градиент на векторна маска, ако правилно ти следя мисълта, ела и ме научи как става номера...., щото с риск да прозвучи нескромно, аз не знам как става тоя номер.

gaga

това е много яко !
аз го оприличавам на истинско от пръв поглед !
бнраво !

arabela

Страхотен урок!Благодарности......

http://img45.imageshack.us/img45/6128/moonmh9.jpg

Nikki_Ivanova

Ми хайде тези, които са го направили да кажат кака стана квадрата 1000*1000 пиксела, всикчо друго се получава.....

nevelin

Пускаш един рулер на 1000-ния пиксел. Следва Ctrl+T и свиваш изображението нагоре докато стигнеш до рулера. Кропва се до размерите на получения слой. Пише го и в предните коментари .... четете

hahaha

Урока е много готин наистина, само че при мен има мъичък проблем.Когао стигне до стъпката с Motion blur-a ъгълът е 90 градуса.Е кокото и пъти да му дам 90 шопа се изключва авокматично.Ако дам 20 или 40 или 78 или 112 или 145 или което и да е друго число си е оки.(89 и 91 не стават опитах ги)

http://i.data.bg/07/12/11/703113.jpg

Ето шот, опитах същия урок на съсем различен компютър от моя, който няма нет и пак същото се получи.Та къде е проблема?

hahaha

За да стане - ще взема да завъртя снимката на 90 градуса, и после ще ви пусна резултата, но впреки това чакам решения:)

hahaha

http://i.data.bg/07/12/11/703129.jpg


Йосмитм Калифорния имат нова придобивка:)

LosT_iN_the_DarknesS

невероятно!

Sweeney_Todd

Браво!!! Адски е реалистично :) Браво на този, който е написал урока, и браво на теб, че си го превел!

Djubra

Страшно! Много е реалистично....

sedri

Браво на автора на превеждащия - не разбрах как става Въпреки желанието ми дай точен адрес demiart.ru???

VasiLiaS

Пич, то няма разлика между тва дето си получил и оригиналния краен на този който го е написал... нещо си се сбъркал

VasiLiaS

и... второ, урока ти не става

maqpen4eva

VasiLiaS - за пореден път се изказваш неподготвен, постарай се занапред да не правиш цялостни заключение по качеството на уроците, от позицията на собствената си некомпетентност!
Урока е повече от перфектно и подробно обяснен и се получават чудесни резултати, дори и само ако се следват стъпките. Това че не си разбрал някъде нещо, ти дава основание само да попиташ и ще ти бъде обяснено допълнително, ако е под достойнството ти да задаваш въпроси след уроците, задръж мнението за себе си, за да не подвеждаш и останалите потребители!!!

http://img151.imageshack.us/img151/1535/wodnootrajenieir2.jpg

iliyaDZ

Урока е супер обяснен, изобщо не е труден и приложението му далеч надвишава разнообразяването на планински пейзажи. Искам да благодаря на хората, които са го правили, превеждали и сложили на сайта.

VasiLiaS

Уж ми давате право да коментирам, а сега ми казвате че немога да коментирам... какви са тия правила. Сложили сте "Добави коментар" оттам нататъка ще си пиша каквото искам. Само един въпрос, като е така "Урока е повече от перфектно и подробно обяснен и се получават чудесни резултати, дори и само ако се следват стъпките" тогава зако има 4 страници които включват само обяснения от рода "къде е какво е как е???"

maqpen4eva

Защото някои знаят повече, защото се трудят повече, а други не знаят нищо и питат, има си уроци за напреднали им и за начинаещи, като имате много въпроси по един урок, значи имате много пропуски в знанията си, така е не само с този урок, хората, които имат достатъчно опит и знания, не са се затруднили и са разбрали всичко, за теб оставям да си направиш изводите, защото не ти се получава урока и като четеш коментарите не ги чети избирателно, прочети и тези в които хората са благодарили, както и тези в които е отговорено на всеки един въпрос, защото точно това е целта на мястото за коментари - да се окаже помощ на не толкова знаещите, които имат желание да научат нещо, а не да ругаете и да се оплаквате!!!!

stingray

Да си призная и мен ме поизмъчи малко в началото, но се радвам, че накрая се справих успешно. Хубавото е, че и от този урок научих нещо ново и благодарение на хората, които превеждат и качват тук уроци, попълвам познанията си за Photoshop. А това е моя пейзаж

http://i31.tinypic.com/kcj9d4.jpg

droibg

Според мен не е якозащото няма бряг и дърветата са си във водата :)

7an3r

maqpen4eva@ е права и на мен ми се получи урока! които не е успял да провери какво е пропуснал ;)

jenny:*:*:*

Страхотно е.. Ето и моя опит :)

http://store.picbg.net/pubpic/7A/DA/8f09f1e18c697ada.png

jenny:*:*:*

Оф, прекалено голямо стана.. Ето го в по-приличен размер..

http://store.picbg.net/pubpic/2D/81/4bd1b88498112d81.png

Gioradi

Моят опит

http://www.prikachi.com/images/289/3041289L.jpg

Наистина не е обяснено много хубаво, че трябва да се трансформира на нов слой перспективата за да се разтегне и после да се запази като psd file за да се отвори в изображението ни с Filter -> Distort -> Displace...

pi4o

Супер е!!! Браво!!! Много полезен урок! 6+

tu_to

Това с каналите още в началото не го разбирам. Къде са Канал 1 и канал 2, че и канал 3 трябва да го правим невидим...обяснете по подробно!

Arwen

Омг... сякаш е истинско! Получава се наистина, ама НАИСТИНА реалистично! Непременно ще го пробвам!

anjilina

Такова мазало направих, че ме е срам да го гледам. Явно съм доста далеч от нивото "уроци за напреднали".

bibua

http://img42.imageshack.us/img42/2366/89252457.jpg


Uploaded with ImageShack.us
Много интересен урок и ефектен,но аз много се затрудних. Не можах да разбера стъпките с получаване на квадрат в 1-ва част и после със сливането на отражението със слоя под него.Четох всички коментари и урока с дни.

sacradis

http://img11.imageshack.us/img11/597/mountanwithrealisticwat.jpg

sacradis

Урока наистина не е за начинаещи, но за по-напредналите няма проблем , става за по-малко от час.Иначе много хубав урок, браво!

Добави коментар

Трябва да сте регистиран потребител за може да оставяте коментари! Направете своята безплатна регистрация още сега.