Преглед на урок

Професионален ретуш в стил Dior

Професионален ретуш в стил Dior




Този урок е с някой съкращения от оригинала и с добавени инструменти и техники с цел да се обогати материята без да досади. Показаните техники ще ви помогнат да създадете драматичен изглед на портретите си като от каталог на Dior. Ще видите методи с които ще ругулирате експонацията на вашия портрет. Ще се научите как да отстраните дефектите и петната, така че да получите плавни текстури на кожата. Да създадете копринено плавни полутонове, светлини и сенки на Dior. И още няколко други методи като например исползването на самостоятелен слой за всеки ефект, как да се използва Retouchers Mask за да се постигне плавно и невидимо прилагане на текстура на вашите модели.

Някой стъпки от този урок може да са трудни за начинаещите. Но е достатъчно да научат някой принципи, особено прилагането на нов слой за всеки ефект и понятието Retouchers Mask и работата им ще придобие съвсем ново измерение.

Този урок ще ви покаже и някой базови концепции, които можете да разширите с вашите собствени артистични решения. Винаги съществуват поне десет различни начини да постигнете нещо в света на Photoshop, но този урок ще ви покаже просто един основен похват за създаване на Dior изглед и ще ви помогне да откриете най-доброто, което ви е нужно.

Следват пет стъпки на процеса:

1. Коригиране яркоста на снимката.
2. Премахване на малки и по-големи дефекти.
3. Прибавяне на мекота на кожата.
4. Прибавяне на дифузни светлини и копринени сенки.
5. Връщане на част от порите и текстурата на кожата.

Ето няколко примера. Обърнете внимание как вие можете да контролирате степента и силата при вашия ретуш, така че да съответства на вашия вкус и нужда. Тази снимка е свалена от видео кадър с ниска резолюция за да илюстрира как можете дори от снимка с лошо качество да създадете ретуш изглеждащ добре.

1 - Некоригирана снимка:



2 - 50% Намалена степен на ретуша:



3 - Ретуш на 100%:



Стъпка 1 - коригиране на нивото (Adjusting Levels)

Едно от първите неща които трябва да направите по портрета, освен лека корекция на "геометрията" на лицето е да регулирате нивото на яркост правилно. Нека да повишим яркоста на тъмните участъци и да я смекчим в светлите. Правим това за да повишим разнообразието на средните тонове.

Как да го направим - като начало свикнете да запазвате оригиналната снимка в най-долния слой и не прилагайте никакви корекции върху нея. Така винаги ще имате под ръка оригиналното изображение и можете да се върнете към него. Различните корекции правете върху дублирани слоеве от оригинала. Има три начина да направите дубликат. Избирате Layer -> Duplicate Layer, при втория използвайте кратки клавишни комбинации (Ctrl+J) за да направите копие на оригинала на по-горен слой и накрая, можете да завлечете слоя в Layers Pallette върху бутона New Layer Button. Направете първата корекция на яркоста върху този слой и го преименувайте на "Level Corrections". Този начин може да ви се стори скучен, но правенето на корекции в отделен слой и давайки им съответното със значението на слоя име, ще ви даде в последствие въможност да регулирате всеки един параметър на крайното изображение.

За да направите промяна в общата яркост, в тъмните и средните тонове можете да използвате два инструмента - Curves и Levels.

От Image -> Adjustments -> Curves или бърза клавишна комбинация (Ctrl+M). Curves се използва за промяна на яркоста и контраста на вашите изображения. В нашия случай поставете курсора в центъра и преместете кривата в ляво или дясно до постигане на разработка в средните тонове, без да се преекспонират или прекалено затъмнят ярките или тъмните зони.

Натиснете върху изображението за цял размер


Регулиране с Curves - Curves Tool може също така да се използва за промяна на контраста, за корекция на белия баланс, за цветна корекция и за индивидуално управление на цветовете. Необходимо е да усвоите работата с Curves и да го използвате за начална корекция при ретуш.

Следващия основен инструмент за корекция е Levels. Извиква се от Image -> Adjustments -> Levels или бърза клавишна комбинация (Ctrl+L).

Натиснете върху изображението за цял размер


В инструмента Levels преместете левия плъзгач (черния) на дясно, близко до края на хистограмата-това ще създаде или ще подобри и засили черното в изображението. Преместете десния плъзгач (белия) вляво близо до другия край на хистограмата. Това ще увеличи общата яркост на изображението в светлите зони. Движението на средния плъзгач (сивия) в двете посоки променя средните тонове. За да постигнете добър диапазон на тоновете в изображението например трябва да имате няколко малки бели и черни зони и голамо разнообразие от средни тонове, които нито да са много тъмни нито пък бели.

Една допълнителна бележка към корекциите на яркост и цвят. За да имате резултат след отпечатване, еднакъв с този на монитора, преди да започнете каквато и корекция, калибрирайте си монитора.

Сега когато портрета е правилно коригиран идва време да се почистят петната и дефектите по кожата.

Стъпка 2 - почистване на дефектите

Една от отличителните черти на Dior моделите и техните обработени снимки е "перфектната кожа". Трябва да се подчертае, че за създаването на този вид оригинални образи, група от професионалисти работи усилено за намирането на отлични модели с които работят едни от най-добрите фотографи и професионални художници гримьори. Най-добрия варият е да попаднем на точно такава снимка, но ще се задоволим и с това, което имаме. Работното изображение няма да се съревновава с перфектните образци. По-скоро урока има за задача да помогне за достигането на близък до Dior вид, с не толкова перфектни портрети. Колкото изходното изображение е по-добро, толкова крайния резултат ще бъде по-близък до перфектната снимка носеща духа на Dior.

За да премахнете петната използвайте нов слой. Така ще имате пълен контрол. Направете нов празен слой над слоя за корекция на яркоста. За целта в Layers Pallette натиснете бутона Create New Layer или от Layer -> New -> Layer (Shift+Ctrl+N). Дайте име на този слой, например "Blemish Corrections".

Инструменти за премахване на дефекти. В Photoshop CS2 има нов инструмент Spot Healing Brush, който е чудесен за отстраняване на дефекти. Едно просто мазване върху петното и то изчезва автоматично. Няма нужда от взимане на образец или някакви настройки. Всичко се прави автоматично, като инструмента сам си взима образец и коригира петното, а след това го съчетава с околните пиксели. Друг инструмент от арсенала на ретушора е Healing Brush, при който вие определяте ръчно зоната от която се взима образец. Той е чудесен, когато се работи около чувствителни зони като очите. Не на последно място е Clone Stamp Tool при който постигате плавен и напълно контролируем ефект. Тези инструменти съчетани с различни твърдости на четката, плътности и начини на смесване правят чудеса, които наблюдаваме всеки ден в рекламите. Тук ще спомена и Patch Tool, който съчетан с подходящ Feather и последващ Fade дава страхотен резултат.

Натиснете върху изображението за цял размер


Почистване на петна и дефекти на нов слой.

Натиснете върху изображението за цял размер


Премахване на бръчки и гънки отново на нов слой.



Така примерно изглежда слоя с корекциите, ако сте приключили с корекциите можете с плъзгача за прозрачност от Layers Pallette да направите финна настройка на този слой. Също така можете да изполсвате така наречената Retouchers Mask описана по-долу.

Стъпка 3 - безупречен изглед на кожата

Във всяка снимка на лице има цветни петънца или неравности, които трябва да се омекотят. Това се прави по различни начини с ретуш по канали, използване на комбинации с Gaussian Blur или Smudge Brushes. Но в Photoshop CS2 има един нов филтър Surface Blur Filter, който не е зле да прибавите в арсенала си. Surface Blur Filter може да ви даде чудесна основа за по-нататъшно гримиране и обработка. При прилагането му пикселите съставящи кожата по интелигентен начин плавно се смесват и
създават еднороден тен.

Как да го направим - нужно е да направите нов слой с вашия портрет притежаващ всички досегашни корекции. За целта направете два празни слоя за по-голяма гъвкавост. Слой едно ще бъде композитен слой, а върху слой две ще приложите Surface Blur Filter. Това се прави лесно като натиснете и задържите Shift+Ctrl+Alt клавишите и след това N за нов слой. Без да отпускате Shift+Ctrl+Alt, натиснете Е. Така в резултат ще имате нов слой, на който са копирани всички видими слоеве. Така създаваме нова стартова точка за нашата работа. Дайте му име примерно "Composite Layer". Втория слой "Surface Blur" ще постигнем с дублиране на "Composite Layer" и върху него ще приложим Surface Blur.

Натиснете върху изображението за цял размер


Surface Blur филтъра можете да намерите в Filter -> Blur -> Surface Blur.

Натиснете върху изображението за цял размер


Натиснете върху изображението за цял размер


За да направим процеса управляем към слоя прибавяме маска. Важна е да се улучи точната настройка на филтъра за постигане на Dior вид. Променяйки стойностите на радиуса и прага ще получите различни резултати.







На последната снимка стойностите са най-подходящи за нашата работа. Имаме меки преливания и светли и тъмни зони. Това може да изглежда доста крайно за повечето хора и точно тук ще въведем и обясним понятието Retouchers Mask.

Какво представлява - това е дубъл на слоя, както при нас с приложени ефекти, филтри и текстури. На който е поставена маска (Layer Mask) оцветена в черно (натиснат Alt+клик на бутона за маска в Layers Pallette или Layer -> Layer Mask -> Hide All). Когато е бяла маската е прозрачна за всички ефекти приложени на слоя, а когато я направим черна, тя закрива ефектите и с помоща на бяла четка можем да ги приложим само там, където желаем. Четката може да е с променлива твърдост и прозрачност. Може да се използва Fade на всяко мазване и така да получим перфектно прилагане на дадения ефект. Освен това сменяйки цвета на четката от бяло на черно, можем да се върнем назад. Овладявайки тази техника, можете да я използвате от корекция на цвета до отделяне на коса. На слоя с маската можете да приложите всички видове смесване и да промените прозрачноста му. По този въпрос има написани книги (например "Katrin Eismann") и много информация в интернет.

Натиснете върху изображението за цял размер


Натиснете върху изображението за цял размер


Това е резултата след нашата намеса.



А това е самата маска (Alt+клик на самата маска в Layers Pallette).

Стъпка 4 - прибавяне на меки светли бликове и копринено меки сенки

Dior моделите се отличават освен с безупречната кожа и с драматичното осветление и секси излъчване. Има два начина за допълнително осветяване и затъмняване. Първият основен начин е използването на 50% сив слой с Overlay смесване и използването на меки и прозрачни бели и
черни четки. Това е чудесна техника и тя може да се използва при довършителните щрихи за подсилване на светлите и тъмните места. Ние ще подходим по другия основен начин. Ще създадем няколко нови празни слоя, един за светлите и един или два за сенките.

Създаване на светлите зони

Върху празен прозрачен слой с твърда бяла четка нанасяме бликовете под очите, по линията на носа, по изпъкналите части на челото и брадичката. Начина на смесване на слоя поставяме на Soft Light.

Натиснете върху изображението за цял размер


За да постигнем ефекта на меко осветени части прилагаме филтър Gaussian Blur, като стойноста му нагласяме до постигане на мек приемлив вид. По-долу виждате три вариянта на Gaussian Blur. Първата картинка е с твърде ниска стойност на филтъра, а третата е с висока стойност. На втората картинка стойноста е точна и при нужда може да се регулира от прозрачноста на слоя.

Натиснете върху изображението за цял размер


Целта е светлите петна да са меки и плавно преливащи и в същото време да не се размият.

Създаване на меки сенки

Тази стъпка ще създаде чудесни меки, тъмни и богати полусенки в портрета. Характерното за Dior вида са меките копринени сенки. Тази стъпка ще изпълним на нов празен слой разположен над другите. Дайте му име например "shadow layer". Променете начина на смесване на Soft Light. Отново с твърда но вече черна четка, нанесете по скулите, там където обикновено жените поставят руж. В това действие ще ви помогнат различните ръководства и списания за гримиране.

Натиснете върху изображението за цял размер


Първата стъпка от полагането на сенките. По-долу виждате приложения Gaussian Blur с различни стойности.

Натиснете върху изображението за цял размер


Използването на втори слой за сенките позволява да се моделира обема на лицето като настройките за всеки слой бъдат различни.

Натиснете върху изображението за цял размер


Тази техника може да се използва и за други части на тялото при оформянето на бликове и сенки. Ако усвоите методите с които всеки художник посредством светлината и сянката създава от едно двуизмерно изображение обемна картина, то вие ще бъдете няколко крачки преди другите ретушори.

Натиснете върху изображението за цял размер


Постигнахме един добре осветен и моделиран портрет, който изглежда чудесно но за да стане наистина Dior портрет, трябва да изпълним и последното изискване. А то е кожата да има перфектна текстура с фини пори.

Стъпка 5 - прибавяне на пори и текстура на портрета

Най лесния начин е да намалите прозрачноста на ретущирания слой и да изпъкнат детайлите на оригиналното изображение. Можете да използвате текстура от друг модел с висока резолюция (например: http://forums.superiorpics.com). Можете да използвате готови текстури от 3D моделиращите програми. Можем да си създадем и собствена "texture mask" от първоначално ретушираната без дефекти
кожа, с регулирана яркост.

Използване на оригиналната кожа и пори за да прибавите реализъм към изображението. Ще изберем от по-долните слоеве, този който е почистен от дефекти и тонално регулиран и ще го дублираме. Преместете го над всички останали. Сега трябва да го обработим за да се получи качествена маска, която да прибавя само нужните детайли и да не променя изображението. Като начало ще десатурираме слоя. Ще го оконтрастим и ще му приложим филтър High Pass (Filters -> Other -> High Pass). Този филтър кара малките детайли (порите) да изпъкнат, а останалото изображение се покрива с равен сив тон. Точно това търсим и ние защото при прилагане на смесване Overlay или Soft Light сивите тонове се неутрализират. Като начало преместваме плъзгача на High Pass филтъра на нула и увеличаваме до появяване на порите. Не трябва да се прекалява за да не се появят и други тъмни участъци, които ще променят тоналноста на снимката. По-долу са дадени различни стойности на филтъра.

Натиснете върху изображението за цял размер


Сега имате неутрален слой с пори. Променете начина му на смесване на Soft Light и за да бъде контрола пълен, прибавете Retouchers Mask на слоя. Така ще можете да върнете текстурата само там където искате и в степен която желаете.

Натиснете върху изображението за цял размер


Превод: Operator
Източник: http://retouchpro.com

Ако урокът ви допада, споделете го в Twitter и Facebook или го запазете в Delicious.




Урокът е добавен от: maqpen4eva

Коментари

Fi6O

Уаау доста ефектно се е получило само е малко труден за мен :)

malicious

Страхотен урок ! С маските и сенките обаче още се затруднявам, трябват ми доста упражнения.
Интересно ми е само как е добре да се ппроменят разните стойности при обработката на мъжко лице. И има ли някаква разлика в похватите, така че да се запази мъжкото излъчване. Не на всеки му се гледат педали.

LiLT a.k.a 700DEGREEZ

евалата бате.. много добър урок!

acidburn

познах тутора още по първата снимка;)
наистина е полезен, но за усвояване на някои номера във фотошоп, а не толкова за направата на перфектната портретна снимка.

Vanesa

От известно време следя уроците ти и много ми харесват а и ги прилагам доста успештно.Харесва ми как хубаво е обяснено всичко с най малките подробности-стъпка по стъпка....А този последния в стил Диор е върхът!
Браво Мая!!!!

ralkabalka

Страхотен урок! Не знам дали е възможно да бъде обяснено по-добре и по-подробно:) Резултатът е страхотен, получава се много естествено и реално! Благодаря!!! Продължавайте все така :))))))

KasHee

Аз не виждам пояснение по Стъпка 2 - почистване на дефектите,само са изброени начините, но не е обяснено как се прилагат.Примерно "Spot Healing Brush" къде се намира този инструмент ?Някой, ако може да разясни ще съм много благодарен.Иначе урока е много полезен и с голям интерес ще го мина и приложа, доколкото успея разбора се ! : )

Vanesa

Инструмента Spot Healing Brush се намира над Clone Stamp Tool.Кликаш там с десния бутон на мишката и ще се покаже търсения инструмент.

Vanesa

Но разбира се трябва да имаш Фотошоп ЦС2 за да намериш този инструмент.

KasHee

Мерси, намерих го !!! : ) с ЦС2 съм

Dido

Урака е много сложен, но една път усвоиш ли го ще е супер! Благодаря за превода, още тренирам да го науча идеално! :-)

the_powerpuff_girls

Ае някой който е с CS2 - да ми драсне.... !!!

Vanesa

какво искаш да питаш?

the_powerpuff_girls

неа значение и сама се справих :)

Lover_Boy

наистина е много готин урока,вече само не го ползвам и само с него оправям лицата,и е обеснен вазможно най-подробно,супер е!мерси много за него

Lover_Boy

супер е урока!много готино се получава и ефектно малко е трудничък но се справих супер :)

dAnIt0

еми тя стана като кукла ;]

dalmine

Не разбирам защо всичките 'УаУ' коменари са от хора които само четат в смисъла 'урока изглежда добър'.Аз лично не успях да се справя много добре.Но се надявам един ден да мога.И разбира се благодаря и на автора и на хората,които правят този сайт.

Gianfranco_Ferre

хора я кажете как се сваля тва чудо щото... нещо не виждам никъде да пише Download.... plss

krum_boy

Урока е много добър. Попринцип не се занимавам с ретуш, но получих доста добри резултати. поздравления. ;)

stefko_25

То си има урок бе душа - http://www.photoshop-bg.com/index.php?nav=read_tut&id=1547

ssorry

Урочето си е идеално,не ми трябваше да го правя целия,но техниките за светлите зони и меките сенки са супер! Мерсажче

janiiiii

моля ви се помогнете .. нещто не мога да разбера стъпка 2 :( някои би ли ми я обяснил по възмойно най-простия начин

janiiiii

моля някои да ми каже как се запазва снимката след като я направя .. защото когато правя моя снимка и когато трябва да я запаметя новите неща направени варху нея не се запазват на старата снимка ами излиза не6то като папка (и аз незнам как се казва)и ватре като го отворя е снимката.бях направила една и тя се запамети варху старата а сега немога ... моля помогнете ;(;(;(

cool_girl1

мн добър урок но на мен ми е все още трудно :(

Sinnister

Много пластмасови седят всички модели... Смисъл урока е екстра но не разбирам защо някой ще иска да крие естествената красота зад пластмасова маска.

fOrLoN

Защото понякога естественото не е красота... А и защо д ане се допълни?

zosi

страхотен урок, но не разбрах стъпка 5 - кой точно от лейърите се избира /моля, напишете ми името на лейъра/?

biobg

супер много цъкане за нищо!може 100-пъти по лесно и ефективно

misionerish

Сичко е много яко, само дето пича вече е пластмасов.

glorii

Изглежда адски трудно!

kikiri

благодаря урока е страхотен.

gergana_batanova

като кукла е :)

embrace

Аз съм с cs2, мо пак не намирам доста от инструментите. Търсих навсякъде, но пак нищо...да не би моята версия да е някаква по-стара и затова да ги няма????? Ако може някой да помогне.. :(

maqpen4eva

Къде ги търсиш в гардероба ли? Преди да започнеш уроците с трудност 5, се минават уроците в "Основни техники"!

http://www.photoshop-bg.com/gallery/tutorials/56/1.gif

trilogy

Не ми харесва примера на автора, изглежда изкуствено лицето, като от пластмаса. Твоят опит се е получил много по-добре

Max_Oxx

евала за урока . научих много нови техники :)
но моето лично мнение е че писателя е прекалил с промените
прекалено неестествено стои :) прилича на порцеланова кукла ... както и да е техниките са много добри
браво за превода :) евала

Steffy

адски тъпо е обяснено .. не ми хареса !!

didss

Направо неутрална ;дд

CveStan

Невероятен урок.
Отскоре се занимавам с Фотошоп, но този урок ми изясни много неща.
Поздравления за труда Ви Мая.

Добави коментар

Трябва да сте регистиран потребител за може да оставяте коментари! Направете своята безплатна регистрация още сега.