Преглед на урок

Превръщане на снимка във векторна рисунка с Live Trace на Illustrator

Превръщане на снимка във векторна рисунка с Live Trace на Illustrator




В този урок ще видим още една от възможностите на Live Trace на Illustrator, а именно бързото и качествено превръщане на снимка или растерна графика във векторна.
Тази функция на програмата съществува във CS2 и CS3 версиите на Илюстратор. По старите версии на програмата нямат Live Trace, но имат инструмент с подобни функции Auto-Trace, който обаче е напълно различен и не е обект на настоящият урок

1. Начало:
Започваме с отварянето на програмата. Създаваме нов документ. При CS3 се появява екран, от който можем да избираме какво да правим с Илюстратора.

Натиснете върху изображението за цял размер


Изберете print document, размерът не е от значение.
За CS2- от първоначалния екран изберете New Document

Натиснете върху изображението за цял размер


Задайте параметри на документа по желание:



Винаги можете да ги промените от менюто:

Натиснете върху изображението за цял размер


CS3 версията има предимството на преките пътища към саздаване на подходяща работна среда, но аз съм все още с CS2, така че ще направя упражнението според двойката.

2. инструментите:
инструментите, които ще използваме по време на Live Trace са следните:



[1] Selection Tool: Това е най познатия селектиращ инструмент. С него можете да промените големината на пътечките като изтеглите някое от ъгълчетата на квадрата, с който инструмента обгражда селектирания вектор.
[2] Direct Selection Tool: С този инструмент винаги можете да промените траекторията на пътечките, като мърдате някои от точките и.
[3] Pen Tool: това е инструмента, който чертае векторните пътечки.

3. Снимката:
Отворете си снимката, с която ще работите: File> Place и намирате локацията на снимката в компютъра си. Дайте Place
Важно е да отбележим, че най подходящи са снимки с висок контраст като тази:



Ако обаче искате да трейснете конкретна снимка и тя не е контрастна, винаги можете предварително да я обработите с фотошоп.




4. Live Trace
И така вкарали сме желаната снимка в Илюстратора. Селектирайте я с Selection Tool
От менюто изберете Object > Live Trace > Make или още по лесно: натиснете бутончето Live Trace, което се намира горе в работното ви пространство, върху контролната лента:

Натиснете върху изображението за цял размер


Ако ви се появи следното съобщение:



Означава, че работите със снимка с висока резолюция. Можете да намалите размера, за да протече процеса по бързо. Можете и да продължите работа разбира се. Всичко зависи от RAM-a на компютъра ви и от мощността на процесора.

Програмата трасира снимката с параметри по подразбиране:







5. Конфегурация на Live Trace
За да редактирате параметрите на трейсването натиснете малкото бутонче за опциите на Live Trace (горе в ляво на екрана върху контролната лента)
Ще ви се отвори диалоговия прозорец с настройките по подразбиране:

Натиснете върху изображението за цял размер


Сега ще разгледаме всеки един от параметрите, за да знаем кое за какво е и да можем да си настроим трасето според нашите изисквания:

Натиснете върху изображението за цял размер


[1] Preset това е генерална опция на трасирането, от която можете да започнете да нагласяте настройките според нуждите си.
Тази опция има падащо меню, от което можете да изберете измежду няколкото заложени в програмата готови вида с настройки, според които снимката ви ще изглежда по определен начин.



Например, ако изберете Photo Low Fidelity, снимката ви ще изглежда ето така:

Натиснете върху изображението за цял размер


Ако изберете Photo High Fidelity крайният резултат на трасето повече ще прилича на снимка, отколкото на векторна рисунка.



Можете да избирате между скица рисувана на ръка, комикс арт и т.н. според това, което искате да постигнете със снимката си чрез Live Trace

[2] Mode От тази опция можете да определите дали крайният ви резултат ще е черно-бяла, цветна или сива (Grayscale) векторна графика.

[3] Threshold Опцията определя съотношението на черно белите области на снимката при трейсването. Използва се за черно бели снимки
Колкото по висока стойност давате за Threshold толкова по големи ще са черните ви области и обратно
Ако работите със скица увеличаването на този параметър прави черните линии по дебели.

[4] Palette от тук можете да изберете едната от двете възможности- Automatic color или да изберете свои специфични цветове.

[5] Max Colors от тази опция можете да промените максималния брой цветове, които ще използвате при трасирането.

[6] Output to Swatches -изчислява цветовете използвани в палитрата ви.

[7] Blur колкото повече Gaussian blur използвате преди трейсването, толкова повече ръбове ще намира компютъра по време на процеса и съответно крайният ви резултат ще е с повече форми

[8] Resample от тук можете да промените първоначалната резолюция на снимката. Може да увеличите например, ако ще печатате на 300.

[9] Fills/ Strokes Този параметър се използва при обработка на скица или чертеж. Може да избирате измежду едната от двете опции.
При трейсването на снимка не се използва.

[10] Max Stroke Weight колкото по голяма е тази стойност, толкова по вече е запълването т.е. повече детайли се запазват при трасирането.
Този параметър също не се отнася за снимки и е активен, когато сме маркирали Strokes (фиг.9)

[10] Min Stroke Length -обратно на горното. Колкото по малка е стойността на този параметър, толкова по вече дребни линии се пропускат при трейсването. Тази опция също не се отнася за снимки и е активна, ако сме избрали Strokes (фиг.9)

[11] Path Fitting По ниска стойност за тази опция подържа пътечка с по малко точки. По висока стойност на параметъра подържа по ”богата пътечка”

[12] Minimum Area от тук можете да корегирате малките детайли които ще се трасират

[13] Corner Angle контролира ъглите на фигурите

[14] Ignore White Игнорира бялото в общата калкулация на цветовете при трасирането. По тази причина ”живото бяло” се трансформира в прозрачно. Тази опция има само CS3

[15] Preview От тук можете да видите крайният резултат още преди да сте трейснали снимката и да нанесете още корекции, ако е необходимо.
Ако чекнете тази опция ще можете да виждате какво се случва със снимката ви още докато променяте всяка от настройките и да нанасяте корекции, ако не сте доволни от резултата.

Както сами ще се убедите по време на работа, с всяка промяна на настройките файлът ви се ъпдейтва, тъй като Live Trace е ”жив процес”
Експериментирайте с параметрите му. Дори да натиснете бутона Trace и снимката ви да се трейсне, ако не ви харесва нещо от крайния резултат винаги можете да редактирате като цъкнете на бутончето от контролната лента. Върху самата лента има и няколко бутона за част от параметрите на трасирането. От тях също можете да редактирате файла си.

Натиснете върху изображението за цял размер


6. Резултатът:
Когато сте готови с настройките и сте доволни от резултата, ако желаете можете да си запазите тези настройки, за да ги ползвате и за в бъдеще.
Това става от бутончето Save Preset. Давате име на параметрите в отворилият се диалогов прозорец и ще видите, че те са добавени в менюто на Preset Спокойно можете да ги ползвате при други проекти в първоначалния им вид или като база за създаване на нови параметри.

Ето някои примерни настройки:

Натиснете върху изображението за цял размер


Натиснете върху изображението за цял размер


Натиснете върху изображението за цял размер


Ключът за добър и интересен резултат на края на Live Trace е в повече опити с настройките.

7. Expand на Live Trace
Това е финала на работата ни. След като вече сте трейснали снимката и смятате резултатът за окончателен натиснете бутончето Expand, което се намира горе в работното ви пространство върху контролната лента. Разбира се снимката ви трябва да е селектирана:

Натиснете върху изображението за цял размер


Растерното ви изображение вече се е превърнало във векторно благодарение на Live Trace
Сега, след разширяването (след Expand) можете да корегирате някои вектори. За целта вземете Direct Selection tool (А) и селектирайте онези фигури, чиито цвят искате да промените. След това променете цвета от Fill (горе в работното ви пространство)
Ако имате дублиращи се фигури, каквито са при мен ръцете спокойно можете да ползвате пипетката:

Натиснете върху изображението за цял размер


Когато сте готови запазете файла си. От растерното изображение (снимката) имате вече векторна графика
Ето някои примери направени от снимки с Live Trace







Натиснете върху изображението за цял размер


Опитайте! Много е лесно и интересно. Не забравяйте обаче, че компютърът не е артист. Той не знае кое изглежда добре. Това е ваша работа. Неговата е да чете и изпълнява настройките ви. Разбира се най- добрият метод за векторизирене на снимки си остава ръчният, но той изисква много повече време. Live Тrace на Илюстратора може да улесни живота ни, особено в случаите, когато имаме нужда от бързо превръщане на растера във вектор.
За онези от вас, които нямат Илюстратор или ако просто спешно ви трабва нещо векторно много набързо ето един много полезен линк:

http://vectormagic.com/

това е онлайн Live Trace с доста добри резултати и с възможност за запазване на файла
Надявам се със събраната от мен информация в настоящия урок да съм била полезна на много от вас.

За вас направи: marta

Ако урокът ви допада, споделете го в Twitter и Facebook или го запазете в Delicious.




Урокът е добавен от: maqpen4eva

Коментари

ufchica

Много полезен урок, само да направя мъъничка забележка за правописа: корИгирам и конфИгурация.

marta

Ех...похвално е Овчице, че си си направила труда да прочетеш урока ми, че дори и грешка правописна си открила. Да беше си направила труда и опита си да пуснеш нямаше да е лошо :)
КорИгирай си метода на възприемане на материята :)

tanisto

Доста труд ;)) сърде4ни поздрави .... все още нямам опит, който да покажа ;)) но ще работя по въпроса !

DasModel

Благодаря за този прекрасен урок! Това нещо дава неограничени възможности страхотно е :)

domatkata7

Страхотен урок, много ми помогна. Благодаря!

Добави коментар

Трябва да сте регистиран потребител за може да оставяте коментари! Направете своята безплатна регистрация още сега.