Преглед на урок

Създаване на комикс с Live Trace и Live Paint на Illustrator

Създаване на комикс с Live Trace и Live Paint на Illustrator




В този урок ще се научим как с помощта на Live Тrace и Live Рaint на Illustrator можем да оцветим скиците си. Конкретно урокът е за създаване на традиционен комикс, но може да намери приложение и другаде.



Разбира се може да нарисувате комикса на ръка с туш преди да го сканирате, но за това упражнение ще работим с първоначалната скица направена с молив. Ще оставим Илюстратора да свърши черната работа вместо нас.

Папката с работните файлове по урока можете да изтеглите отТУК

1. Подготовка на скицата:

Преди да сканирате рисунката премахнете излишните щрихи с гумичката. Подсилете контура с молива:

Натиснете върху изображението за цял размер


2. Сканирайте скицата и я отворете с Фотошоп.
За да изчистите линиите пипнете настройките за Contrast/ Brightness и Curves

Натиснете върху изображението за цял размер


Ако искате да изчистите някои излишни детайли или да добавите други, сега е момента. Направете го с фотошоп като използвате четка, моливче или перото на Pen Tool
Казано с други думи във фотошоп подгответе скицата до окончателния и вид за работа в илюстратора.

3. Отворете Илюстратор. Направете нов документ с размер по ваш избор (според скицата ви)
От менюто изберете File>Place. Намерете локацията на скицата си. Уверете се, че сте маркирали опцията Link в отворилия се диалогов прозорец:

Натиснете върху изображението за цял размер


В този урок ще използваме за пример drawing.jpg от папката с материали. Отворете сканираната снимка с Илюстратор по показания по горе начин.

4. Live Trace
Селектирайте скицата и натиснете бутончето Live Trace от контролната лента (горе в работното ви пространство)



5. Илюстратора автоматично ще трасира скицата ви с параметри по подразбиране.
Можете да контролирате тези параметри като натиснете малкото триъгълниче до бутончето и изберете от отворилото се падащо меню Tracing Options:



6. Ще се отвори диалоговият прозорец с опциите на live trace с първоначалните настройки по подразбиране.

Натиснете върху изображението за цял размер


Сега ще разгледаме подробно отделните параметри от диалоговия прозорец. Ще се научим кое за какво е, за да можем да контролираме Live Trace по наш избор.

7. И така, искаме илюстрацията ни да изглежда като рисунка направена на ръка с туш.

Натиснете върху изображението за цял размер


8. Корегирайте резолюцията на снимката от съответната опция в диалоговия прозорец. В случая bitmap-a е с много висока резолюция. Ще поставим 300 px напълно достатъчно, за да се виждат добре всички детайли.



9. Опцията Threshold определя съотношението на черно белите области на снимката при трейсването.
Казано с други думи променяйки стойностите на тази опция можете да направите линиите на илюстрацията си по тънки или по дебели.
Колкото по висока стойност давате за Threshold толкова по дебели ще са черните ви линии.



10 Можете да видите резултата от трасирането в различни комбинации с оригиналния ви bitmap като използвате различните опции от падащите минюта на двете бутончета- триъгълници (горе в работното ви пространство, върху контролната лента, пред бутона Expand)





11 От контролната лента можете да корегирате опциите на трейсването: Presets (от падащото меню), Threshold, Min Area (от плъзгачите със числови стойности) както и да отворите наново диалоговия прозорец на Live Trace от бутончето показано на картинката:

Натиснете върху изображението за цял размер


12. Когато сте доволни от поставените параметри можете да си ги запазите и да ги ползвате и за в бъдеще. За целта натиснете бутончето Save Preset. Дайте име на параметрите в отворилият се диалогов прозорец. По този начин ще можете да използвате същите параметри на live trace и за друг проект или да ги ползвате за база на нови параметри:

Натиснете върху изображението за цял размер


13. След като сте доволни от параметрите натиснете бутона Trace. Резултата от трейсването си можете да сравните с tracing.ai от папката с работните файлове.
Финалната стъпка е да натиснем бутона Expand, за да превърнем bitmap-a във векторна рисунка.
Сега можете да редактирате векторите си. Ако желаете можете да махате или прибавяте още линии. Да изменяте траекторията на някой вектор и т.н.

Натиснете върху изображението за цял размер


14. Ъпдейт на снимката.
Може да се случи така, че по време на трасирането на снимката да откриете, че имате нужда от допълнително нагласяне на настройките на оригиналния си bitmap. Можете да се върнете към оригинала и да корегирате без след това да започвате процеса на трасиране отново.
В случая искаме да премахнем част от косата на самурая:

Натиснете върху изображението за цял размер


15. Кликнете на бутончето Edit Original долу в палитрата Links. Ако палитрата ви не е отворена: Window>Links
Оригиналния свързан файл (нашият оригинален сканиран файл в случая) ще се отвори във фотошоп.
Сега може да вземете гумата и да изтриете тази част от косата. Запазете отново файла вече редактиран.



16. Върнете се в Илюстратора. Ще получите съобщение с въпрос дали искате да ъпдейтнете оригиналния свързан файл. Дайте Yes и Илюстратор ще ъпдейтне файла. Live Trace ще се ретрасира и вашата векторна рисунка ще се промени автоматично.

Натиснете върху изображението за цял размер


17. Live Paint
Илюстратор притежава още една уникална функция, която улеснява оцветяването на скицата- Live Paint
С тази функция на програмата имаме възможност да оцветяваме индивидуално цели области от векторните рисунки. За пример можем да вземем цветето от тази картинка.

Натиснете върху изображението за цял размер


18. Връщаме се към работата по комикса:
Селектирайте пътечките, върху които искате да работите, за да превърнете векторната си рисунка в Live Paint object.
След това изберете от менюто Object>Live Paint>Make.
Можете да работите и по следния алтернативен начин: Селектирате всяка пътечка с някой от инструментите за селекция. След това вземате инструмента Live Paint Bucket tool Кликвате с него в селектираната област и я правите по този начин ”жива”
Можете да работите по единия от двата начина като селектирате малки области или цели парчета от творбата си.

Натиснете върху изображението за цял размер


19. Изберете инструмента Live Paint Bucket и го предвижете по края на творбата си т.е. очертайте с него края на векторната си рисунка. Ще видите как цялата област, която сте посочили с инструмента изпъква:



Можете да запълните тази област с цвят (Fill), както и да зададете Stroke, като кликнете на съответните бутони за Fill и Stroke в контролната лента (горе в работното ви пространство)

20. дайте двоен клик върху иконката на Live Paint Bucket, за да отворите диалоговия прозорец с опциите на инструмента. От тук можете да променяте параметрите според нуждите си, в зависимост от проекта, над който работите. Например: Ако работите с полуоцветена картинка да речем с преобладаващ червен цвят ще е необходимо да промените цвета, който показва пътя на Live Paint Bucket.

Натиснете върху изображението за цял размер


Можете да избирате между Paint Fills или Paint Strokes.

21.От менюто изберете Object>Live Paint>Gap Options
От тази опция можете да контролирате пролуките между отделните Live Paint групи в творбата ви.
Поиграйте си с настройките, за да получите плътно оцветена рисунка.

Натиснете върху изображението за цял размер


22. Използвайки Live Paint Object запълнете с цвят всички области на небето от комиксовата картинка.
Става по следният начин:
С pen tool нарисувайте фигура подобни на облак. Селектирайте тази фигура и небето около нея. Двете фигури се селектират заедно като кликнете на едната с Direct Selection Tool, натискате клавиша Shift, задържате и кликвате на другата фигура. В случая небето се явява Live Paint Object
След това натиснете бутона Add Paths (този бутон се намира горе в работното ви пространство, на контролната лента)

Натиснете върху изображението за цял размер


На същата лента има и бутони за навигация, с които можете да местите фигурата.
Сега можете да оцветите индивидуално фигурата като използвате инструмента Live Paint Bucket

Натиснете върху изображението за цял размер


23. Можете да промените пътечката, която сте използвали в Live Paint Object-а, тъй като този процес е жив файлът ви се ъпдейтва при всяко действие, което позволява да имате пълен контрол над цялото оцветяване на картинката.
Можете да местите позицията на фигурата. Файлът ви отново ще се ъпдейтне.

Натиснете върху изображението за цял размер


24. Live Paint Обектите реагират като група. Например можете да ги местите заедно, както се местят фигури в група. Те са много по гъвкави от обикновените групи обаче. Използвайки Live Paint Selection tool, за да селектирате елементите на Live Paint Object-а можете много лесно и бързо да променяте цвета им.



Можете също така да изменяте индивидуално и големината на някой от елементите, да промените траекторията на пътечката му, ако желаете и т.н. като използвате различните инструменти на Илюстратора разбира се.

Натиснете върху изображението за цял размер


25. Когато сте готови с оцветяването на Live Paint Object-а кликнете на бутона Expand, за да върнете работата си в традиционната векторна рисунка с пътечки (Path), запълване (Fill) и контури (Strokе)
Може да се случи така, че след Expand да решите, че искате да добавите още един или няколко Live Paint елемента. Можете да го направите по всяко време като създадете нови Live Paint Обекти.



Възможностите на Live Paint на Illustrator са огромни. Това е един сложен и много гъвкав процес. В този урок далеч не можахме да изчерпим всички пътища и техники за пълноценното използване на тази функция на програмата. Ключът е в експериментирането. Файлът ви постоянно се ъпдейтва автоматично след всяко действие, с всяка промяна. Намерете за себе си най удачния начин да експлоатирате пълноценно Live Paint и Live Trace на Illustrator.
С едно нещо обаче трябва да се съобразите, с RAM-a на компютъра си. Ако компютърът ви е с по малко RAM колкото и да искате да използвате оптимално всички възможности на живото трейсване и оцветяване, няма да е възможно. Ще ви се появят съобщения за грешки. В такива случаи опитайте да работите с по леки файлове. Също така ъпдейта на файла ви изисква време, което също зависи от мощността на процесора ви.
На базата на експеримента открийте за себе си верния път и степента до която тези уникални функции на Илюстратора могат да ви бъдат незаменим помощник при оцветяването на скиците ви.

Превод с допълнения: marta
Източник

Ако урокът ви допада, споделете го в Twitter и Facebook или го запазете в Delicious.




Урокът е добавен от: maqpen4eva

Коментари

afterEFECT

БРАОС marta, много приятно уроче.

tanisto

Благодаря Марта, ето и моя опит.......не ми се получиха някой неща, но тепърва се у4а да работя на Илюстратора...много ще се радвам ако можеш да преведеш още уроци за трайсинга!

http://img15.imageshack.us/img15/66/samuraiv.jpg

Добави коментар

Трябва да сте регистиран потребител за може да оставяте коментари! Направете своята безплатна регистрация още сега.