Преглед на урок

Пясъчен часовник ''Времето е пари''

Пясъчен часовник ''Времето е пари''




Това е упражнение за напреднали потребители, инструкциите на Автора са много оскъдни, трябва да проявите повече наблюдателност и да черпите информация от картинките, както и от опита, който би следвало да сте натрупали вече!



1/ Създайте нов документ 500х500рх с черен фон.

2/ С Ellipse Tool (U) в режим Shape Layers, начертайте кръг с фиксирани размери 250х250рх и цвят по избор:

Натиснете върху изображението за цял размер


3/ Изберете цветове за background color: #c38140; foreground color: #804426, които са подходящи за дървена текстура, която ще създадете.
Отидете във Filters > Render > Fibers. За да получите резултат, който ви харесва, натискайте бутона Randomize

Натиснете върху изображението за цял размер


4/ Обърнете кръгчето: Edit - Transform - Rotate 90CW.
Намалете вертикалната скала до около 16%.

5/ Начертайте бял кръг с фиксирани размери 245х245рх, намалете вертикалната скала до 16% и наместете върху елипсата с дървената текстура.
Задържате Alt и натискате 15 пъти клавиша със стрелката нагоре.
Маркирайте всички слоеве на бялата елипса и ги слейте.
Дублирайте елипсата с дървената текстура и преместете слоя над този с бялата фигура:

Натиснете върху изображението за цял размер


6/ Приложете към слоя с бялата фигура Filters > Render > Fibers като използвате предишните 2 цвята за дървена текстура.
Добавете към горния кръг Blending Options - Gradient Overlay

Натиснете върху изображението за цял размер


7/ Добавете към средната фигура Drop Shadow

Натиснете върху изображението за цял размер


8/ Маркирайте слоя с горната елипса и този със средната фигура, намалете им размера пропорционално и ги наместете.
Променете настройките за стил, като добавите към долната фигура Gradient Overlay:

Натиснете върху изображението за цял размер


Към горната Bevel and Emboss:

Натиснете върху изображението за цял размер


Резултата дотук, трябва да изглежда така:

Натиснете върху изображението за цял размер


9/ Групирайте всички слоеве, дублирайте групата и я преместете на горе за да имате и горната поставка на часовника

Натиснете върху изображението за цял размер


10/ С Rctangle Tool (U) и бял цвят начертайте подпората. Добавете възлови точки в средата на долната и горна къса страна и оформете от тях дъги.
Добавете и 2 малки черни елипси, под слоя с подпората, както и една в средата на горната елипса, към нея добавете стила Bevel and Emboss, който използвахте преди.
Към подпората добавете Gradient Overlay



Натиснете върху изображението за цял размер


Натиснете върху изображението за цял размер


11/ Можете да добавите и пръстени за декорация на подпората.
При силно увеличение, начертайте с Rounded Rectangle Tool, радиус 15рх, фигура, дублирайте я за да получите общо 5, после към горната приложете Edit - Transform - Warp, стил Arc с настройки: 20/10/0, а към долната -20/-10/0

.

12/ Добавете същия Gradient Overlay, както и на основната подпора. Групирайте пръстените, дублирайте групата и преместете и в долната част на подпората.
Сега групирайте всички части на подпората (пръстените, самата подпора, както и 2-те черни елипси), дублирайте 2 пъти групата и преместете останалите 2 копия - едното от другата страна, а другото на заден план, като имате в предвид, че трябва леко да намалите неговите размери и съответно да преместите неговата група, под останалите слоеве на часовника



13/ Сега с Pen Tool и бял цвят, трябва да начертаете стъклото, за да бъде с еднакви пропорции, най-напред начертайте 1/4 от цялата фигура. Дублирайте пътя, обърнете го хоризонтално, после дублирайте получената фигура и я обърнете вертикално и ще получите цялото стъкло.



14/ Растеризирайте шейпа със стъклото (ако сте работили в един шейп) и активирайте селекцията.
Отивате в Select - Modify - Contract със стойност 15-20 рх, после в Select - Modify - Feather със стойност 25рх, и натискате Delete. Ако не получите желаната прозрачност, натиснете Delete повторно.

15/ Начертайте с Pen Тool и 2 фигури върху горната част от стъклото, които ще представляват отражението на светлината, дублирайте ги, обърнете ги вертикално и ги преместете върху долната част на стъклото



16/ Добавете Filter - Blur - Gaussian Blur - 4px или колкото прецените



Можете да понамалите Fill или Opacity и на стъклото и на отблясъците, както прецените!

17/ Направете селекция на горното стъкло, създайте нов слой и я запълнете с цвят #e1d2b1.
Отидете във Filter - Texture - Texturizer, изберете Sandstone и направете настройките по ваша преценка, за да се получи пясък. Направете още един слой със селекция по-висока от предишната за вътрешния пласт на пясъка. Запълнете със същия цвят и повторете действието на филтъра, който вече използвахте.
Натиснете Ctrl+U и променете настройките за да получите различен отенък на единия слой с пясъка (без отметка на Colorize)



18/ Създайте четка с настройки като спрей и направете искри с бяло и жълто. Добавете Outer Glow.
Добавете снимка на златни монети. Добавете Outer Glow с ярко жълт цвят size: 50рх.



Оформете фона според вашата фантазия

Финален резултат:



Моят опит:



Ако урокът ви допада, споделете го в Twitter и Facebook или го запазете в Delicious.




Урокът е добавен от: maqpen4eva
Източник: http://psdguides.com/

Коментари

razorblade.kiss

graf_kaberne... пясъка, както и част от златото са ти извън стъкленицата

graf_kaberne

забелязах ама малко късно;)

razorblade.kiss

:) Хубаво е да си пазиш работните файлове...

а ето го и моето скромно опитче

http://i101.photobucket.com/albums/m56/razorblade_kiss_/my%20art/5f38544c.jpg

Добави коментар

Трябва да сте регистиран потребител за може да оставяте коментари! Направете своята безплатна регистрация още сега.