Преглед на урок

Супер мек ефект с цветни линии

Супер мек ефект с цветни линии




Краен резултат

Да хвърлим един поглед към крайния резултат:

Натиснете върху изображението за цял размер


Подготовка

Първо да си набавим снимките които ще използваме в този урок:
Момиче
плюшено мече
балони.

1-ва Стъпка

Отваряме снимката с момичето, след това взимаме Pen tool(P) и започваме да изрязваме. След като свършим с правенето на селекцията за изрязване, натискаме десен бутон на мишката и избираме Make Selection. След това използваме командата Ctrl+С за да копираме избраната селекция.

Докато изрязвате погледнете към стрелките от долната снимка,те сочат сенки. Подсигурете се че не изрязвате и тях (сенките) заедно с момичето. Сами ще направим сенки,в зависимост от цвета на фона.



2-ра Стъпка

Направете нов документ с размери 1200х950 пиксела, с резолюция 300px/inch. Направете нов слой(Layer) и го кръстете "Background." Сменете цвета на предния план(Foreground Color) на #f0ce46 и цвета на задния план(Background Color) на #f78414. Вземете Gradient Tool (G) и в горната лента изберете gradient option да е: Radial. След това издърпайте градиента от горния ляв ъгъл. Използвайте командата Ctrl+V за да поставите нашето изрязано момиченце. Кръстете слоя(Layer-a) "Girl" и отидете на Image > Adjustments > Selective Color и експериментирайте със стойностите на червеното и жълтото (стойностите които е използвал автора на урока може да видите на долната картинка.) Авторът е променил малко цветовете на момичето за да може то да изглежда по-добре на оранжевият ни фон.

Полезен съвет: Вашите цветове за фон (background colors) са въпрос на личен вкус. На долната снимка може да видите стойностите които авторът е използвал, но ако изберете някакви други цветове (като например сини тонове) ще трябва да промените цветовете на момичето в по-студени отколкото топли тонове.



3-та Стъпка

Сега вземете Burn Tool (O) и направете Range to Midtones and Exposure на около 30%. Бъдете сигурни че слоя "Girl" е избран и придайте малко контраст на косата и рисувайки. И ако още някакви части от силуета и изглеждат замъглени, може да направите процеса и върху тях.



4-та Стъпка

Добре, направихме няколко добри корекции на цвета и контраста. Но все още не е достатъчно. Сега е доста важно, защото трябва да я направим по-сияеща (ослепителна) и дори да направим сенки под тялото и. Авторът е направил един 3-стъпков "урок". Нека да погледнем какво ще правим със снимката на момичето и как.

Първото нещо което ще направим е да сложим сянка. Затова погледнете към точка първа по-долу. Това е оригиналната снимка на момичето. Приближете(Zoom tool) към сенките под момичето и както виждате имаме доста лесна задача. Тази снимка вече ни насочи към това как е била разположена сянката в началото. Това което трябва да направите сега е да направите същия ефект на сянка (както е илюстрирано на точка 3). Използвайте точка 1 за напътствие за този процес.

Обаче преди да направите каквото и да било нека преминем към следващата стъпка.



5-та Стъпка

Преди да продължим напред направете нов слой(Layer) над "Background" слоя и го кръстете "Ground." Променете цвета на предния план (Foreground Color) на #ffe07c, вземете Gradient Tool (G), после в горната лента изберете опцията Radial. Издърпайте градиента до средата на екрана. Сега трябва да имате голяма жълта точка. След това изберете Edit > Transform > Distort и дайте перспективи на голямата точка, да изглежда все едно там има под (втората картинка отдолу).

Направете нов слой (Layer), под слоя "Girl". Кръстете го "Shadow." Променете цвета, да е нещо около #8f4121(кафяво). Вземете Brush Tool (B), нагласете Hardness на 0%, Flow на около 10% и запазете Master Diameter доста малък. След това започнете да рисувате под момичето - там където сенките би трябвало да бъдат. Направете размера на диаметъра динамичен и го сменяйте постоянно за различни резултати. Помагайте си с Eraser Tool (E) и нагласете Hardness на 0% и Flow на 50%.

Както споменах в предишната стъпка използвайте оригиналното изображение за да видите как би трябвало да изглеждат сенките и ги разположете по същия начин. Не е задължително да е перфектно, но сложете поне малко сянка на момичето за да изглежда по-реалистично. Също така е важно да сменяте цвета на по-тъмно или по-светло кафяво. Поставянето на сянка винаги е трудна работа, но бива отплатено доста добре в крайните резултати. Трябва да работите с търпение.

Запомнете, всеки единствен цвят зависи от околността. Авторът е използвал само топли тонове, затова най-вече използва оранжево и жълто. Що се отнася до сенките, той е потъмнил жълтия тон (който е нашия цвят за под) и го е превърнал в кафяв. Причината поради която го е направил е, че сянката на всеки обект има отсянка от цвета на мястото което заема.





6-та Стъпка

Сега изберете слоя "Girl". Отидете на Image > Adjustments > Levels и добавете малко контраст. След това отидете на Image > Adjustments > Hue/Saturation и намалете стойността на Saturation. Все пак не искаме да направим момичето прекалено светло. След това, балансираме картината и и придаваме цветова наситеност, дублирайте слоя "Girl" (Команда:Ctrl+J) и кръщаваме копието: "Color depth." Променете настройките на Blending Mode на леяра на Soft Light и след това отидете на Image > Adjustments > Gradient Map. Настройте градиента от #1b130c до #969696.

В зависимост от това което искате да получите, вашите цветове на gradient mapping ще са различни. Авторът препоръчва да пробвате с тези цветове. Може да бъдат получени и открити много добри резултати. Както и да е, ако си нямате и идея как да се справите с настройките на gradient map, просто изберете Черно и бяло и намалете непрозрачността на слоя с една идея.

Последната картинка отдолу показва как би трябвало горе/долу да изглежда момичето ви (с изключен фон.)

Полезен съвет: Преди да започнете с gradient map, подсигурете се, че не сте забравили да промените blending mode на слоя на Soft Light. След това ще получите последната картинка, използвайки отделен градиент.



7-ма Стъпка

Върнах оранжевия"Background" слой обратно, макар,че трябва малко да бъде "ободрен". Затова нека да направим това сега. Също така ще започнем да правим нашите "треактории", които ще станат нашите меки цветни линии.

Направете нов слой отгоре на слоя "Background" и го кръстете "Back colors." Сменете цвете на: #efd8a5 (хубаво, светло жълто). Вземете Brush Tool (B),нагласете Hardness на 0%, Flow на около 20-40% и направете една или няколко големи точки,зад момичето. Преминете на Pen Tool (P). Започнете да правите хубави "треактории", обикаляйки момичето.



8-ма Стъпка

Създайте нова група над слоя "Girl".Кръстете я "Blue line" и в нея създайте нов леяр с име "b_line". Вземете отново Brush Tool ( B), променете настройките на Hardness на 100%, Flow на 100% и на Master Diameter на 7-10px (в зависимост от това колко голяма е картинката ви). След това отидете в настройките на четката ви и настройте Minimum Roundness на 25%. Вземете Pen Tool (P). Натиснете десен бутон и изберете Stroke Path.

Запомнете: Подсигурете се, че опцията Simulate Pressure е включена. Ще я използваме през цялото време в този урок, за треакторията на всяка една линия, за това спирам да ви напомням от сега нататък.

Няма значение в какъв цвят ще направите линията, защото след това ще я оцветим през blending options. За това, ако не искате да се обърквате, може да използвате бялото за първоначален цвят на линията.

Сега изберете командата: Ctrl + десен бутон върху миниатюрата на слоя "Girl", за да заредим селекцията (тази команда не работи на Photoshop CS2). След това добавяме Layer Mask на слоя "b_line" и избираме маската. Взиаме Brush Tool (B), като преди това сме избрали черен цвят, нагласяме всички настройки на четката на 100%, за да направим цвета "твърд". Може да видите местата по които ще "мацаме" с четката на втората от долните картини (местата са обозначени със стрелки). Трябва да създадем ефект, че линията обикаля момичето.

Последица: Не знам каква е причината опцията Brush Options - Minimum Roundness понякога да дава дефект, но понякога е невъзможно да я включите. Ако ви се появи този проблем, просто трябва да рестартирате Фотошопа. Следващото нещо което трябва да направите е да отворите
Brush Options и да се убедите че е настроено на 25%.







9-та Стъпка

Сега нека да си "поиграем"с Blending Options на тази линия. Стандартните настройки на Blending Options, правят всичко много еднообразно и с абсолютна липса на наситеност. Въпреки че съм виждал хора да настройват обичайните настройки, те пак имат проблем с отбягването на плоския вид на резултата. Затова трябва да направите всичко точно както авторът го е направил.

В зависимост от това в какъв цвят искате да направите линията, настройките на layer styles ще са различни. Ако искате да я направите синя, трябва да си поиграете с много различни сини тонове. (Може да видите настройките които авторът е използвал, на долната картинка.)

Също така, много важни са настройките на Gloss Contour в Bevel and Emboss (втората картинка отдолу). Авторът е направил по подобен начин пътеката на втората картинка, за да удовлетвори собствените си нужди. Ако си поиграете малко с точките, ще разберете как се работи с тази пътека. Убедете се, че сте цъкнали на опцията Preview така ще може да виждате какво правите.

Други важни настройки са тези на Angle и Altitude. Отделете малко време докато настроите тази малка "мишенка". Това са опциите, които ще ви позволят да настроите светлните правилно.





10-та Стъпка

Сега вземете Brush Tool (B), настройте Hardness на 0% променете Master Diameter по време на работа на между 1px и 2px.

Ако се притеснявате заради някоя нежелана черта, просто я изтрийте с Eraser Tool (E) с настройки: 0% Hardness и 50% Flow.



11-та Стъпка

Предполагам сте разбрали, как става работата с линиите. Затова, направете още линии, на места по ваш избор.

Сега нека се захванеам с оцветяването на тези малки линии. Първоначално копирах layer styles от слоя "b_line" и ги поставих върху слоя "b_line fills". След това влязох във Blending Options на "b_line fills" и промених цвета на Inner Glow на светло-син:#c1dbff. Също така може да смените цвета на Satin на някакъв друг син тон. Авторът е използвал #54abbb за цвят за Satin. Картинката не се промени много. Промените са трудно доловими, но сега тези линии не са в един и същи цвят.

Авторът не се е занимавал много с layer styles на слоя "b_line fills", защото тези линии са много малки и ефектът ще е трудно забележим. Както казахме преди малко, достатъчно е само да сменим цвета на inner glow (и ако желаете и на satin .)











12-та Стъпка

Сега нека да повторим същите процеси от 9-та Стъпка. Новата линия ще пресече синята и ще я боядисаме в зелени тонове. Така, правим нова група над групата "Blue lines" и я кръщаваме "Green line." Правим нов леяр в нея и го кръщаваме "g_line." Взимаме Brush Tool (B) и сменяме големината на Master Diameter на 6-8px, задаваме Hardness and Flow на 100%. След това взимаме Pen Tool (P), правим красива"пътечка" която прекосява синята линия, след това натискаме десен бутон и избираме Stroke Path. След това ще вкараме няколко ефекта, както на синята линия и ще си поиграем със стойностите на Shading в Bevel and Emboss. И този път ще използваме зелени тонове за всички настройки (може да видите цветовете и стойностите на долните картини.)

Когато сте готови взимате Eraser Tool (E) и се уверявате,че слоя "g_line" е избран. След това изтривам местата, където двете линии ще се пресичат (това ще придаде хубав ефект). Може също така да направите изтриването използвайки Layer Mask. И двата начина са възможни.



13-та Стъпка

Сега ще повторим 10-та и 11-та Стъпки, но този път на зелената линия. Затова направете нов слой в групата "Green line" кръстете го "g_line fills." Сега вземете Brush Tool (B), нагласете Hardness и Flow на 0%, променяйте Master Diameter по време на работа на между 1px и 2px и направете много "пътечки." Направете тънки линии. След това копираме layer styles от слоя "g_line" и ги поставяме на слоя "g_line fills", по-същия начин по който ги поставихме преди.

Няма да трябва да изсветлявате цветовете на слоя "g_line fills",защото те вече изглеждат добре. Но ако искате изсветлете цвета на Inner Glow. Ако се притеснявате от някакви ненужни линии, просто ги изтрийте с Eraser Tool (E) с настроени: Hardness на 0% и 50% Flow.



14-та Стъпка

ОК, изглежда добре. Сега ще направим следващата линия малко по-интересна. Направете нова група над всички и я кръстете "Pink line." В нея направете нов слой и го кръстете "p_ring." Вземете Pen Tool (P) и направете заоблена пътечка около кракът на момичето (вместо да рисувате"пътечката" може да използвате Ellipse Tool (U) и да направите кръг). След това натискаме десен бутон и избираме Stroke Path. След това, въвеждаме някой layer styles по-същия начин както преди. Може да използвате настройките на автора (които се виждат на долната картинка) или да използвате свои.



15-та Стъпка

Ако вашият "пръстен" има нужда от малко изпипване, изберете слоя "p_ring", дублирайте го(Ctrl + J), отидете на Edit > Transform > Flip Vertical и от двете огледални фигури направете елипса. След това вземете Eraser Tool (E) и изтрийте някой части за да го направите да изглежда все едно обикаля кракът и.

Когато сте готови, изберете слоя "p_ring" дублирайте го 3-4 пъти(Ctrl + J) и използвайки Edit > Free Transform направете така че пръстените да си пасват с крака на момичето.



16-та Стъпка

Направете нов леяр кръстете го "p_line", вземете Pen Tool (P) и направете хубава извита "пътечка". Това ще бъде нашата трета линия.

Отиваме на Blending Options и задаваме същите настройки като преди. В този случай обаче, ще трябва да си поиграете със стойностите на Bevel and Emboss > Shading. Уверете се,че стойностите на Angle и Altitude са настроени за вашите нужди. В зависимост от това как е разположена вашата линия настройките на shading ще са различни. Трябва да ги променяте докато не получите нещо удовлетворяващо (настройките, които автора е използвал може да видите на долните картинки).



17-та Стъпка

Това също е процес който вече сме правили. Използвайте същите насоки както в стъпки 10-та и 11-та, но този път за розовата линия. За по-бързо: правите нов леяр и го кръщавате "p_line fills", рисувате няколко "пътечки"около главната линия използвайки Pen Tool (P) и ги оцветяваме с четка с дебелина 1px или 2px. След това копираме настройките за layer style от слоя "p_line" и ги поставяме на слоя "p_line fills" .



18-та Стъпка

Избираме слоя "p_line fills" взимаме Lasso Tool (L) и рисуваме селекция около някой добре изглеждащи "накъсани"линии (първата картина отдолу). След това натискаме десен бутон и избираме Layer Via Copy. Това ще копира частта която избрахме, заедно с нейните настройки за layer styles включително. Сега цъкаме десен бутон върху този копиран слой и избираме Convert to Smart Object. След това,правим около 4-5 копия(Ctrl + J) и ги разпръскваме около нашата розова линия. Направете им малко завъртания използвайки Edit > Free Transform.

Причината поради която използвахме опцията Convert to Smart Object беше за да не допуснем тези парчета да се пикарелизират. Когато ги направите smart objects може да променяте размера им да ги завъртате колкото пъти поискате без те да загубят качеството си. Но не променяйте размера им преди да са векторни обекти.



19-та Стъпка

Върнете се на групата "Blue line" и направете същото като на миналата стъпка. И може да направите това на всяка една линия която направите. Предлагам ви да си поиграете с цветовете на тези линии, така може да постигнете готин резултат. Пробвайте се да ги направите да си пасват с местата на линиите към които са свързани.



20-та Стъпка

Сега ще създадем още няколко страхотни ефекта. По-принцип хората правят този вид форми във Illustrator и после ги вкарват във Photoshop-а, но не всеки може да борави с Illustrator, затова ще ви покажа как да направите тези форми във Photoshop. Единственият недостатък е, че формите ще бъдат raster objects, но е ОК, защото те са много лесни за преправяне.

Първо направете нова група над всички останали и я кръстете "blue drops." Вътре в групата създайте нов слой и го кръстете "b_drop." Отидете в Brushes Palette (Window > Brushes). Изберете Shape Dynamics и въведете показаните на долната картинка настройки. След това се убедете, че вашата четка е настроена на 100% Hardness и 100% Flow. В Brushes Palette изберете Brush Tip Shape (втората картинка отдолу) и въведете настройките от картинката. Уверете се, че Spacing е настроено на 1%. За големина на Diameter, всичко зависи от това колко големи искате формите да са, но авторът препоръчва да следвате неговите настройки.

След това изберете Ellipse Tool (U) и задържайки Shift нарисувайте кръг, с големина горе/долу колкото тази от 3-тата картинка. След това вземете Pen Tool (P), натиснете десен бутон и изберете Stroke Path.



21-ва Стъпка

Отидете на Blending Options на слоя "b_drop" и въведете настройките от долната картинка. Това е важно защото стандартните настройки придават много плосък ефкет. За да избегнете това уверете се, че сте избрали правилните цветове, светлосенки и туширане за вашата форма.



22-ра Стъпка

Сега след като вече направихме тази 3D фигура, е врема да я дублираме няколко пъти(Ctrl + J) и да ги напаснем със синята линия. Запомнете, винаги трябва да имате една резервна фигура, затова направете една от фигурите невидима (никога не се знае кога ще потрябва). Що се отнася до останалите копия, в зависимост от това какво искаме да направим, ще оставим няколко фигури като нормално обекти и ще превърнем другите в smart objects.

В предишните стъпки, авторът обясни как може да бъдат използвани smart objects. На нас ще ни трябва само един smart object (десен бутон върху слоя и избираме Convert to Smart Object), защото ще и намерим хубаво местенце и ще трябва да я въртим неколкократно (Edit > Transform > Rotate). Що се отнася до другите обекти, той не ги е превръщал в smart objects, защото е искал те да запазят своите layer styles. А и когато промените размера на тези обекти layer styles си остават недокоснати, а и те си остават свързани. На долната снимка може да видите, че по-малките фигури са по-тъмни. Стойностите на Inner Glow са същите, просто обектите са по-малки.

И най-важното от всичко е че трябва да въртите фигурите, за да ги направите да изглеждат, все едно са се пръснали в движение. ДОбре е да направите всяка една форма да изглежда различна от останалите.



23-та Стъпка

До колкото си спомняме, кръстихме слоя "b_drop" (буквата b идва от blue). И както авторът спомена, че трябва да си оставим един резервен "b_drop" слой. Та направете копие на този недокоснат слой и го кръстете "g_drop." Създайте нова група, кръстете я "green drops" и издърпайте слоя "g_drop" в нея. След това променете настройките Blending Options на слоя(може да видите стойностите на долната картинка). Задайте всички цветове да са различни зелени тонове. Също така си поиграйте с Bevel and Emboss > Shading (втората картинка отдолу).

След това повторете същите процеси като в миналата стъпка. Направете няколко дубликата(Ctrl + J) на тази зелена капка и ги направете да изглеждат динамични (използвайте Edit > Transform > Rotate).



24-та Стъпка

По-същият начин ще процедираме и в тази стъпка. Понеже направихме три линии и всяка от тях в различен цвят, трябва да направиме и техните капки в същите цветове. Затова повторете това, което направихме в миналите стъпки, но този път ще направим розови капки.

Много е важно винаги да намирате правилните цветове (настройките на автора може да видите на долната картинка). Започнете да експериментирате с тях и ще видите кои настройки на Blending Options са по-важни от други. Постарайте се да отделите колкото време ви е нужно за да научите това.



25-та Стъпка

След като приключите с всички линии и капки е време да доизпипаме фона. Просто хванете Brush Tool (B), направете Master Diameter на доста голяма четка, Hardness на 0% и Flow на около 12-15%. Направете нов слой над слоя "Background" и го кръстете "background color." Променете цвета си на показаните долу и просто "плескайте".

Въвеждайки светло рисуване, опцията Flow зависи от "натиска". Ако рисувате на едно и също място дълго време, цвета ще бъде по-интензивен, затова рисувайте с няколко кратки натисканя, а не задържайте бутона докато рисувате.

Полезен съвет: Може да направите всеки цвят на нов слой и после да си поиграете с тяхната непрозрачност.



26-та Стъпка

ОК, фона изглежда фантастично, сега изглежда "по-дълбок" и балансиран. Сега можем да продължим нататък. Отворете снимката с балона и го изрежете с Magic Wand Tool (W). Може да използваме този инструмент, защото балона е лесен за изрязване. Вероятно е бил изрязан преди и поставен на бял фон.Поставете го на вашият проект, оразмерете го и го обърнете хоризонтално (използвайте Edit > Transform , за да го направите). Преименувайте го на "green balloon" и въведете следните настройки, като тези на картинката. Може да ги намерите на:

-Image > Adjustments > Hue/Saturation
-Image > Adjustments > -Brightness/Contrast
-Image > Adjustments > Selective Color
-Image > Adjustments > Levels




27-ма Стъпка

Издърпайте "red balloon" на главният ни документ отново и го дублирайте(Ctrl + J). Кръстете първото "pink balloon", а копието "blue balloon." За слоя "pink balloon" използвайте само Image > Adjustments > Hue/Saturation (настройките са на долната картинка), защото той е червен, а ние искаме да получиме нещо между лилаво и розово. За слоя "blue balloon" (използвайте настройките като отдолу). Може да ги намерите на:

-Image > Adjustments > Hue/Saturation
-Image > Adjustments > Selective Color
-Image > Adjustments>Brightness/Contrast




28-ма Стъпка

Сега въведете отново настроките за четката от 8-ма Стъпка. Направете два нови слоя. Кръстете ги "blue rope" и "green rope." След това нарисувайте извити линии в слоевете под всеки балон. Уверете се че размера на четката ви е 1px и Flow е 100%. Натиснете десен бутон и изберете Stroke Path. Използвайте зелени и сини цветове. Също така може да копирате layer styles от предишните линии/капки и да ги поставите на тези линии(връзки)на балоните.



29-та Стъпка

Това е любимата част на автора от урока.
Вероятно вие също ще я харесате. Направете нова група над слоя "Background", кръстете я "Effects". Взимаме Custom Shape Tool (U), нагласяме на опция Shape Layers и си избираме форма по свой избор (настройките на автора може да видите на долната картина).

Намерете някое празно местенце на нашата илюстрация и работете там. Първо правим фигурата, за да е перфектна задръжте Shift докато я правите. Тя автоматично ще бъде запълнена с вашия Foreground Color, който вероятно е бяло. Кръстете този слой "Orange," отидете на Blending Options и направете няколко готини ефекта. (настройките на автора са на долната снимка)

Авторът е направил няколко оранжеви тона, от кафяво до жълто. И няма голямо значение къде ще ви е туширането. Единственото нещо което трябва да направите е да използвате няколко тона на един цвят.



30-та Стъпка

Сега имаме хубава векторна форма и тя е променлива. Отидете на Edit > Transform > Warp, след това извийте и завъртете формата, за да получите страхотен резултат. Авторът просто обожава тази стъпка, може да бъдете доста продуктивни с тези форми. След всяко трансформиране удряйте ентер и отивайте отново на Edit > Transform > Warp.

Цялата извивка на долните картинки е направена по начина: warp / enter / warp / enter и така нататък, до постигане на добър резултат. Най-хубавото е че формата е векторна, дори когато е огъната на максимум.



31-ва Стъпка

Дотук постигнахме една страхотна форма (все още векторна) и сега можем да я поставим навсякъде. Докато повтаряме процеса, можем да ги разположим зад гърба на момичето. Сега използвайки същата техника направете още форми като тази и ги разположете зад момичето. Използвайте Копирай/Постави Layer Styles всеки път когато правите нова форма. Не ги настройвайте една по една, защото така ще загубите време.

Ето нещо което трябва да запомните: въпреки че те са векторни може да ги изостряте понякога. Ако въртите много фигурата може да получите тънки линии, може да се получат някой назъбени краища. Такаче внимавайте, ако ви се получи нещо от този род, започнете отначало с нова фигура. Или може да растеризирате векторния обект (десен бутон върху слоя и избирате Rasterize Layer). След това използвайки Eraser Tool (E), със зададена настройка за Hardness на 0% и Flow на около 80-100%, изтривате някой зле изглеждащи места.



32-ра Стъпка

Това е краят с малките формички. Сега нека се заемем с големите линии. Използвах същата техника да създам линия която виждате на първата картинка отдолу. След това растеризирах слоя (десен бутон и след това избираме Rasterize Layer) и използвайки Eraser Tool (E), изтрих някои места. Има нещо друго в снимките по-долу:

-На втората картинка, авторът е направил линията да пасва на балона.
-На третата картинка е направил нова форма използвайки същата техника.

На следващите картинки просто е дублирал (Ctrl + J) тази извита линия. Растеризирайте слоя когато е нужно (десен бутон на леяра и Rasterize Layer) и използвайте Eraser Tool (E). За да наместите линиите изберете Edit > Transform > Rotate. Целият процес за наместването на линиите е отнел на автора 30 минути, затова не се отчайвайте, колкото повече се опитвате, толкова по-добре ще ви се получи.



33-та Стъпка

ОК, сега просто повторете 29-та, 30-та и 31-ва стъпки, но в зелено (настройките може да видите на долната картинка). Използвайки същата техника създайте няколко зелени форми и ги сложете зад момичето, комбинирайте ги ги с оранжевите форми.



34-та Стъпка

Сега, мисля че ще научите нещо много готино. Сега след като сте направили няколко тънки, зелени линии, като тези на първата картинка отдолу, използвайте Edit > Transform > Warp отново. Този път се опитайте направите хубава извивка (втората картинка отдолу).

Сега идете на Edit > Transform и я завъртете, така че да я напаснете с някой части от зелената линия (третата картинка отдолу). Отидете на Edit > Transform > Warp и я напаснете перфектно. След това натиснете с десен бутон върху слоя и изберете Rasterize Layer, вземете Eraser Tool (E) и изтрийте някой нежелани части.

Също така ако някои краища са много заострени вземете, Smudge Tool ®настройте Strength на 12%. Сега съединете краищата с линията (може да го видите 5-6 картинки по-надоло).



35-та Стъпка

ОК, сега нека въвведем няколко финални щрихи. Вземете Brush Tool (B), нагласете Hardness на 0% и Flow на около 10%. Сменете вашия Foreground Color на #481e39, направете нов слой над слоя "pink balloon" и го кръстете "p_drop shadow." И започнете да рисувате под капката за да придадете добър ефект на светлосянка.

След това, изберете слоя с тази капка и използвайте командата(Ctrl + J) за да я дублирате. Сега поработете с това копие. Погледнете към третата картинка отдоло: в Blending Options сменете сойностите на Inner Glow за копието на капката. След това променете Opacity и я поставете под слоя "p_drop shadow", за да създадете отражение.



36-та Стъпка

За да придадем значение на тази илюстрация, авторът е преценил да сложи нещо забавно, като това мече. Той е решил, че щом има малко момиченце, много цветове трябва да има и сладка нотка.

Та използвайки Pen Tool (P) изрежете мечката от оригиналната картинка. Издърпайте я в нашия главен документ. Кръстете този слой "Teddy" и го сложете над всички слоеве. Сега нека променим малко цвета. Отиваме на Image > Adjustments > Hue/Saturation и след това Image > Adjustments > Levels.

Дублирайте слоя "Teddy" (Ctrl + J) и изберете копието. Променете Blending Options на Soft Light. Отидете на Image > Adjustments > Black and White и дайте на мечето хубави дълбоки цветове и нотка контраст.

Все още мисля че на мечето му трябва малко цвят. Затова кликаме върху миниатюрата на слоя "Teddy", за да селектираме. След това правим нов слой над всички останали. Променяме Blending Mode на Overlay. След това задаваме Foreground Color на #fbc83a, взимаме Brush Tool (B) и с много мека четка рисуваме малко вътре в селекцията.



37-ма Стъпка

Все още държайки селекцията включена, избираме командата Ctrl + Shift + C и след това натискаме два пъти командата Ctrl + V. Разположете мечките по същия начин по който ги виждате на първата картина отдолу. След това взимаме едната от тях и я поставяме зад "Green balloon," и правим ръката и да изглежда като крак.

Сега създаваме отражение с второто мече. Затова избираме другото копие и отиваме на Edit > Transform > Distort и правиме мечето по-плоско. Разположете го под оригиналното мече, под слоя "Teddy". Ако имате някакви изкачащи части от отражението, изтрийте ги с Eraser Tool (E). Използвайте същата техника за да направите отражение и на крака му (както може да видите на четвъртата картинка отдолу).

След това, извеждаме селекцията на слоя "Green balloon" (ляв бутон върху миниатюрата на слоя). Сега създайте нов слой под слоя "Teddy" и сменете Foreground Color на #212b04. Вземете Brush Tool (B), направете настройките на четката много меки и с Hardness 0%, Flow 10-15% и порисувайте под мечето за да създадете малко светлосянка. Натиснете Ctrl + D за да деселектирате селекцията.



38-ма Стъпка

Насочваме се към края. Натиснете Ctrl+ А за да изберете цялото "платно", след това натиснете Ctrl + Shift + C. Отидете най отгоре на колонката със слоевете и натиснете Ctrl + V. Кръстете слоя "final colored" и направете Blending Mode на "Soft Light." Сега идете на Image > Adjustments > Gradient Map и намерете някакви удовлетворяващи цветове, (може да видите настройките на автора на долните картинки) за да балансираме илюстрацията ни. Авторът е намалил Opacity с една идея.



Натиснете върху изображението за цял размер


Заключение

Та ето го и резултата: готина цветна илюстрация с линии и форми. Трябва да сте много внимателни докато правите ваше собствено цветно творение. Цветовете са нещо което разделя добрата творба от лошата творба. Когато разберете как се действа, всички ваши творби ще започнат да изглеждат професионално направени. Помнете винаги да пазите цялостен баланс. Всичко има нужда от свое местенце в качествената илюстрация. Също така не трябва да забравяте светлосенките. Обектите изглеждат добре, когато са направени реално.

Ако урокът ви допада, споделете го в Twitter и Facebook или го запазете в Delicious.




Урокът е добавен от: IceKing
Източник: http://psd.tutsplus.com/

Коментари

John Front

Колко е сладка!Симпатяга!

sikiko

леле колко кратък урок само ...
но е мн добро БРАВО

Elmira

sikiko- to4noo t1y

strang3ra

Лелееее е това е!Най-добрия урок в сайта,който успях да видя от 2 месеца насам!Супер е!

IceKing

Благодаря

fuckin-witch

"изберете gradient option да е: Radial. След това издърпайте градиента от горния ляв ъгъл." къде е това?

ninny

Ефекта не е лош, но не си заслужава толкова усилия да положа за това :( иначе браво за труда

serkata_

каде е това ''Brush Options - Minimum Roundness''

kateto_001

super ama kak da si go svalq da go imam i azzz ????

Denyhlp

Няма ли по-лесен начин да се направят тези линии???
Или да се обясни по-простичко как се правят?

MaLaNoChE

това е вери хард .... :) евала на пича който го е направил има стабилен усет ...

hishtnica

От много време съм започнала този урок, но не знам как да ги направя тия линии. Пробвах - нищо не ми става :( Има ли някъде, където мога да прочета точно този начин на работа на Pen Tool защото той е от инструментите, които най-не знам как да ползвам. Изключвам изрязванията, разбира се, доста по-прецизни са с него, но точно тези линии - бога ми не знам как. Не стават линии ами се запълват целите участъци. Ще съм ви благодарна да ми отговорите на лична. :)

anjitu

Може ли да ми помогнете?Нова съм не мога да намеря сайта от който да си иствгля програмата!Моля ви помогнете ми...

Цитат
:)

_ilker_

anjitu Погледай този урок, което лично аз съм го направил за начинаещи - От къде да си изтеглим Фотошоп Дано да съм ти бил полезен. :)

Добави коментар

Трябва да сте регистиран потребител за може да оставяте коментари! Направете своята безплатна регистрация още сега.