Преглед на урок

iTSchool 3D текст

iTSchool 3D текст




Финален резултат:

Натиснете върху изображението за цял размер


1. За начало направете нов документ File -> New или Ctrl+N

2. Изберете Object -> Spline Primitive -> Text или:



3. Сега направете нов обект: Object -> Nurbs -> Extrude NURBS или за по кратко:



За момента Extrude NURBS-са не го пипате. Нужно е да напишем желания текст:



4. Е, готово. Сега ако изберете Render няма да видите нищо, защото няма действително съществуващ обект. Най - важно е да направите Text-a "дете" на Extrude NURBS-a като завлачите " Text в Extrude NURBS:



Вече текста е готов. Но за да се получи крайния резултат, който показах в началото на урока, ще трябва да преминете през още няколко стъпки.

5. Направете нов обект - Куб от Object -> Primitive -> Cube или за по кратко:



Сложете му следните настройки:



И кординати:



Ако изпълнявате всичко до сега точно, това са точните параметри за вашия куб. Естествено винаги може да ги променяте.

6. Наред са цветовете. В този урок ще ги дам много прости, без по особени настройки.
За да направите нов материал, е нужно да натиснете два пъти въху полето Materials. Ще ви се появи следното:



Kaртинката може да не ви съвпада, но това изобщо не е от значение.

7. Сега цъкате два пъти върху новия материал. Ще ви се появи следният прозорец:



8 .За сега е необходимо само да нагласите цветовете си. Другите настройки на долу не са ви нужни. Целта е да направим най обикновен оранжев цвят. Настройте го горе-долу така:



9. Още един нов материал трябва да се направи - за текста. Повторете стъка 8, но цветът трябва да е син. Ето моите настройки:



10. Трябва да сложите и цветовете все пак. Нужно е просто да ги довлачите до обекта в който искате да са. Синия на текста и по точно Extrude NURBS защото той се вижда. Ако го сложите върху самия текст (панела в дясно) няма да видите никаква промяна. Така че взимате материала (синия) и го влачите върху Extrude NURBS, а оранжевия върху Cube.

11. Остава да направим сцената. Всъщност това е най-лесната част.
Направете под: Object -> Scene -> floor или:



При кординатите на оста Y в Position напишете -40 за да не се губят обектите.

12. И последния обект в сцената е светлината. Изберете Object -> Scene -> Light или:



Сложете й следните кординати:



А това са настройките на светлината, или по скоро за сянката:



Готови сте. За да видите резултата в чист вид натиснете Render -> Render View или Ctrl+R:

Натиснете върху изображението за цял размер


Ако урокът ви допада, споделете го в Twitter и Facebook или го запазете в Delicious.




Урокът е добавен от: Sao

Коментари

dancho717

Всичко е ОК и урокът е много хубав, НО проблема ми е, че не мога да запаметя картинката в .Jpg формат.. Каквото и да правя излиза в .C4d формат МОЛЯ Помогнете !!

severnakorona

В .C4D формат се запаметява от Save As... В .jpg ще го запаметиш, като отидеш на падащото меню Render, избираш Render Settings. Излиза ти прозорец. В него от Output избираш големината на картината. От Save срещу File избираш името на файла и мястото, където ще записваш, а срещу Format избираш в какъв формат да го запаметиш.

dancho717

така..избирам какъв формат да го запаметя и кое трябва да натисна,защото не виждам никъде ОК или нещо от сорта...

dancho717

а да оправих се :) Става и от Rener to picture viewer :)

ayanakiev

Sao, написал си грешно сайта :)

Sao

Е... Случва се. Съжалявам за това.

ST22

Изчезна ми полето с materials, от къде да го извадя, съжалявам за примитивния въпрос, но още съм начинаеща, урока е супер!

Добави коментар

Трябва да сте регистиран потребител за може да оставяте коментари! Направете своята безплатна регистрация още сега.