Преглед на урок

Първи стъпки във Flash - Част II

Първи стъпки във Flash - Част II




Днес ще ви запозная с колкото се може, повече функции на лентата "Timeline"! Така че, бъдете внимателни, тази тема е важна!

Част 2

Функции на лентата "Timeline"

И така, вече се намираме в Macromedia Flash. Едно от първите неща, които ще видите, когато започнете, е именно лентата "Timeline". Тя е разделена на много сектори. Те се наричат Frames (Фреймове). Интервалите им на обозначение са през 5 (1,5,10,15,и т.н.) Те служат за анимиране на елементите, които поставяме на работния екран. Верикално се намират отделните "Layers" (Лайъри), които служат за поставяне на различни отделни предмети. (За повече информация за тези Лайъри, можете да прочетете Част 1!)

Маркирането на Фреймовете става, като кликнем на съответния. Като кликнете на някой от тях, и дадете Десния бутон на мишката, веднага ще видите разликата. Тя се състои в това, че се появява прозорец със задачи.

Натиснете върху изображението за цял размер


Ето за какво служат функциите в този прозорец:

Create Motion Tween: Тази функция, се появява само когато има нещо нарисувано или поставено на работното поле (белия лист в центъра на екрана). Това е опростена функция, която ни спестява настройката на Tween: на Motion в прозореца Properties в долната част на екрана.

Insert Frame: Слага само завършващ кадър.

Remove Frames: Премахва кадрите.

Insert Keyframe: Слага завършващ кадър, и веднага след него поставя нов, от когото започва друг етап на действието.

Insert Blank Keyframe: Слага завършващ кадър, като новият, след него е празен (т.е. няма нищо нарисувано!).

Clear Keyframe: Изтрива горепосочените две функции.

Convert to Keyframes: Ако кликнете върху Frame, който е по-назад в Layer-a, тази функция ще го раздели на колкото си поискате части!

Convert to Blank Keyframes: Това е функция, като предната, но разликата е в това, че тя ще изтрие разстоянието между 2 части, на които е разделена поредицата от Frame-s, в зависимост от това, на колко части сте го разделили (за това, как се разделя на отделни части Вижте миналата функция!)

Пример:

[img]http://itschool.bg/application/uploads/tutorials/img/f/parvi_stapki2/2.bmp[/img]

(Последната функция е от Frame 25 до Frame 32! Вижда се, как Frame-овете са разделени на отделни части, според Convert to Keyframes!)

Cut, Copy, Paste, Clear, Select All Frames: Сигурен съм, че знаете за какво служи всяка от тези функции, затова няма да се спирам на всяка поотделно. Ще допълня само за последната Select All Frames. Тя служи, за маркиране на всички Frame-s независимо от това, дали сте ги маркирали, или не!

Reverse Frames: Ако трябва да бъда честен, това е функцията в този прозорец, която ми допада най-много :) Тя служи, ако примерно ни трябва анимация, чийто край, е "огледален" на началото. Давате Copy > Paste на началните Frames на анимацията, а след това именно тази функция! Ще видите, че ефектът е поразителен.

Synchronize Symbols Тази функция, ще ви трябва доста рядко. Аз самият, съм я ползвал само веднъж. Честно казано, не знам за какво служи, но ако в някой от уроците я има, задължително ще напиша каква е функцията и за изпълнението!

Actions: Това отваря менюто Actions (или F9, или триъгълничето на Actions в Properties-лентата!)


Сигурен съм, че всеки от вас, който е погледнал Timeline си е задавал въпроса за какво служат ето тези малки прозорчета;

[img]http://itschool.bg/application/uploads/tutorials/img/f/parvi_stapki2/3.bmp[/img]

Е, сега ще ви обясня!
Първата от тях - "Edit Scene" ви позволява да сменяте фоновете, които сте създали върху работното поле.

Втората - "Edit Symbols" ви позволява да сменяте символите, които сте създали, без да се налага да кликате отделно в Library. Ако сега не разбрахте за какво става въпрос, в следваща част на този урок ще стигнем и до там! Малко търпение :)

Третата - Ви позволява да сменяте големината на работното поле.


За какво служат и другите малки прозорчета, непосредствено под Layers:

[img]http://itschool.bg/application/uploads/tutorials/img/f/parvi_stapki2/4.bmp[/img]

Те са за добавяне на различни маркировки при ползване на Frames. Те могат много да ви улеснят, ако правите анимации с много Layers. Но като нови потребители на програмата, те няма да са ви нужни.

Това са основните функции на лентата Timeline! Те трябва да се овладеят много добре, за да ви бъде по-лесно при последващи операции със същата лента.

Очаквайте много нови неща, в Трета част на Уроците за начинаещи!



Ако урокът ви допада, споделете го в Twitter и Facebook или го запазете в Delicious.




Урокът е добавен от: bubsss

Добави коментар

Трябва да сте регистиран потребител за може да оставяте коментари! Направете своята безплатна регистрация още сега.