Преглед на урок

Строго типизиране на данни - Flash

Строго типизиране на данни - Flash





Създаването и използването на данни е незименна част от работата с ActionScript. Интересно е, че дори хора, които отдавна са запознати с тези процедури, не са напълно наясно със строгото типизиране на данни. Какво представлява, как се използва и какви са предимствата му - това е темата на този урок.

Променливите се използват за съхранение на данни.

Искаме на създадем промелнива от типа низ (String) с име animal и да и присвоим стойност "owl":

(1)

[color=blue]animal="owl";

Е не е кой знае колко трудно wink.gif . Погледнете сега следния ред:

(2)

[color=blue]var animal:String = new String("owl");


И в двата случая целта е изпълнена. Къде тогава е разликата?

//Някъде ще използвам (1) и (2), като те отговарят съответно на първия и втория скрипт

При (2) използваме строго типизиране на данни. Строго типизиране е, защото указва типа на промеливата (в случая String).

Синтаксис:

var animal:String = new String("owl");

Първо се изписва запазената дума var. След това идва името на променливата и нейния тип, разделени от двуеточие. След знака '=' е запазената дума new, отново типа на променливата и скоби, в които е стойността на променливата.

Въпреки, че е по-дълъг, този начин на създаване на променливи е по-добър поради ред причини:

1. По-бързо възпроизвеждане на филма и по-малко натоварване

Ако използвате (1), не казвате на FlashPlayer-а каква е променливата, която декларирате, затова той трябва да го разбере сам. Това естесвено не е проблем, но тази допълнителна процедура задължително забавя работата му. Забавянето може да е незначително, особено при по-силни компютри, но в един по-мащабен проект с десетки променливи то може да стане осезаемо. Освен това оптимизацията на проекта ви никога не е излишна!

2. По-лесно и бързо писане на скрипта

Ако кажете на Flash каква променлива сте декларирали, при написването на името й се появява прозорец с подсказваш текст, който съдържа методите и параметрите на съответната променлива. Това може да спести доста време при писане на скрипта (особено ако сте като мене и не сте сигурни за точния правопис на някои думи на английски wink.gif )

3. Помага при тестване и отсраняване на бъгове

Указвайки на FlashPlayer-а с какви точно типове променливи работи, при възникване на грешка той ще може да ви даде по-адекватна иноормация какво не е наред. Да кажем, че с помощта на строго типизиране на данни сте създали променливата:

[color=blue]var animal:String = new String("owl);

(и някъде по-нататък)

[color=blue]animal=6;

Явно има грешка, защото не може на променлива от типа String(низ) да се присвои стойност - число. Чрез този начин на деклариране на данните обаче FlashPlayer ще изведе съобщение за грешка: "Type Mismatch", a не просто, че има някаква грешка (както би станало ако използвате по-простия начин - (1) ). Тук може и да не осъзнавате колко важно е това, защото грешката е явна, но ако имате множество дълги скриптове наистина помага!

Не забравяйте, че този синтаксис се използва само за създаването (декларирането/инициализирaнаето) на променливи. След като е създадена, стойността на променливата може да бъде зададена по познатич начин:

[color=blue]animal="owl";

Строгото типизиране на данни се използва само за създаването на поменлива в текущата времедиаграма, подобен запис би бил грешен:

[color=blue]var _root.something.animal:String=new String("owl");
(^грешнo^)

Това е най-важното, което трябва да знаете за строгото типизиране на данни. Малко скучно, но много полезно! Моят съвет е да го използвате винаги, когато можете!

Автор: sova


Ако урокът ви допада, споделете го в Twitter и Facebook или го запазете в Delicious.




Урокът е добавен от: toddor

Добави коментар

Трябва да сте регистиран потребител за може да оставяте коментари! Направете своята безплатна регистрация още сега.